Toon posts:

Arcserve job engine wil niet starten.

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heeft onze Arcserve 7 voor Netware problemen met backuppen. Nadat ik Arcserve server admin gestart heb, is duidelijk te zien dat de job engine niet gestart is. Nou staan er rechtboven knoppen om de service te starten, stoppen etc maar deze zijn niet actief.
Heeft iemand een idee hoe deze service toch te starten is?
Ik heb de service in configuratiescherm Services waarvan ik kan zien dat ze met arcserve te maken hebben al gestopt en weer gestart, maar dit geeft geen resultaat.

De overige 2 services zijn wel actief, overigens en we werken met Netware 4.11.

Verwijderd

Wat zegt de arcserve manager in z'n logfile hierover? Overigens is dit ook uit de console te halen van Arcserve. Vermoedelijk een NLM update of een driver probleem met het herkennen van de backup engine.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

kent netware netzoals windows de command optie net start / stop?? heb geen ervaring met netware maar hopelijk heeft het deze optie.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Bij de windows versie had dit toen ik het had te maken met de licentie. Je moest na een bepaald aantal dagen je versie registeren met bepaald programmaatje anders bleef de job engine uit...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
astop7 astart7 al geprobeerd? Overigens probeer dit wel even buiten productie uren... (ArcServe kennende ;-)

Verwijderd

Als het goed is heb je 3 schermen.
Je RUN time message screen
Je scheduler console
Je Arcserve tape server
Is dit niet het geval kun je inderdaad beter even astop en astart doen. Dit kan heel goed in produktie tijd tenzij je server hier in het verleden abends op kreeg.
Vervolgens na astart je NLM loader checken op eventuele scsi errors. Ook kun je het commando scsiscan draaien om te kijken of er problemen zijn met je adapters.
Kijk ook even of je tsaxx.nlm geladen is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de nlms even geunload en toen reload, toen werd hij automatisch wel weer gestart.
Maaaar, nou is het volgende aan de hand: Direct nadat ik het werkstation opnieuw heb gestart vanwaaruit ik de netware server benader staat in de JOB queue netjes READY, echter na een tijdje veranderd dit in Failes terwijl de backup actie pas voor middennacht gepland staat.
Als ik dan een job toe wil voegen geeft ie de melding "job queue error (30)" en gebeurd er niets verder.

Op internet staat dat je dan in de registry iets moet verwijderen en na een reboot de inlogggevens voor de nds moet invoeren, dat gaat dan weer even prima en vervolgens "springt" ie weer op failed.
Iemand een suggestie?

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zorg er voor dat de manager en de serverprogrammatuur van dezelfde (patch) versie zijn.
Ik heb zelf een keer boel uiteindelijk volledig geherinstalleerd toen ik vergelijkbare problemen had. Dat hielp.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nou ik heb de nlms even geunload en toen reload, toen werd hij automatisch wel weer gestart
Sorry hoor, maar als je in PNS een topic start over een BAckup programma wat niet jofel start vindt ik dat je er als replyende user blindelings vanuit mag gaan dat dit 1 van de allereerste dingen is die je geprobeerd hebt ...
kent netware netzoals windows de command optie net start / stop??
LOAD / UNLOAD ;)
Als ik dan een job toe wil voegen geeft ie de melding "job queue error (30)" en gebeurd er niets verder.
Kijk eens wat de CA site over die error te zeggen heeft ?
Wellicht dat op de een of andere manier wat NDS/Bindery gevalletjes van AS weggeveallen zijn (maar dan zou 'ie ook niet eens mogen doorladen) , deze kun je met een bepaald commando weer rebuilden (zie CA site).

Tijd voor een nieuwe sig..

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 18:30

Arfman

Drome!

Probeer eens LOAD SYS:ARCSERVE.7/NLM/ASUTIL.NLM en draai eens de checks of de NDS objecten nog intact zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1