"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
iRiver heeft toch een erg goede support en hun firmware is altijd goed en degelijk, die ook nog vaak nieuwe functies meebrengt en weer meer EQ support. Kijk eens naar meer factoren dan alleen OGG support, dat komt nog wel als het tijd ervoor is (al denk ik dat het bij iRiver niet lang meer duurt, want daar deden ze nogal geheimzinnig over een hele waardevolle firmware versie die gaat uitkomen)
Dus als je naar de andere punten nog nioet hebt gekeken, moet je eerst nog maar eens onderdoen
EX 511 dus, en ik heb er geen seconde spijt van dat ik hem heb ingeruild voor een iRiver.
Philips heeft 0,0 support of klantenservice zoals je al hebt gemerkt en hun spelers hebben 0,0 features en werken op antieke techniek. De goedkoopste iriver geeft je al meer plezier en een veel beter geluid dan de duurste philips.
Voor OGG support hoef je bij beide niet te wezen. Iriver is er 'mee bezig' zeggen ze.. maar het is al sinds ongeveer november vorig jaar al heel stil terwijl ze het toen al klaar hadden. De tremor codec is zo zwaar dat hij je batterylife omlaag trekt naar een uurtje of 6, en dat zal wel niet acceptabel zijn ofzo.
[ Voor 29% gewijzigd door Aidix op 25-07-2003 14:32 ]
Verwijderd
Alstublieft:
http://www.audio.philips....&Submit.y=5&AbsPosition=1
alhoewel die MP550 wel een dure jongen is hé.
Maar, ik zie wel eens naar de andere modellen die al al mijn behoeften voldoen.
Geluidskwaliteit is wel érg belangrijk. Zelf luister ik naar VELE genres en ben kritisch op m'n MP3's. Minste 'hiss', crack zucht, wind of wat dan ook. En ik encodeer hem zelf wel een keertje of zoek naar een betere.
(Gebrande MP3's juist hetzelfde).
Speel beetje muziek, maar luister érg veel.
(Gebruik Sennheiser oortjes, dus die van de Philips of iriver zullen wel voor de dance/techno/zware bassen en hoge kreten muziek net ietsje interessanter zijn voor op de trein of bus ofzo. Maar Sennheiser is the way to go voor mij.
Over OGG van Iriver is er hier ook wat verdeeldheid lijkt me...
Ziet er niet uit voor zo'n prijsklasse: http://www.audio.philips....AccessoryLogos/ay3768.gif
[ Voor 16% gewijzigd door Mizitras op 29-07-2003 23:31 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Kijk anders ff op de site van Iriver --> http://www.iriveramerica.com/products/SlimX_550.asp
en het
SlimX IMP 550 topic --> Nieuwe Slim X III iMP550 ! !
Verwijderd
dat is Aidix z'n reply die zo overtuigend was dat ik toendertijd meteen een iRiver iMP-400 heb gehaald, en ik heb er nooit spijt van gehad
voor OGG hoef je idd geen van beide te kiezen, maar verder is imho alles in het voordeel van iRiver ... design, gebruiksgemak, geluidskwaliteit, firmware updates, instelbaarheid, enz enz ... ook allemaal dingen waar iRiver toch wel bekend om staat
Die 550MP zou zeker +230€ kosten.
Die MP150x (chroma) kost not altijd +105€ dacht ik.
Hoe is de interface?En de controller die erbij zit? (dat kastje voor tussen je oortjes en het toeste, om liedje te skippen, enzo.)
IMP-150 = 119 (Chrome X)
IMP-400 = 199 (Slim X 2)
De interface is ongeveer hetzelfde alle spelers gebruiken het zelfde menu bij iRiver, wat grafisch erg mooi is en goed en simpel werkt. Bij de 150 krijg je ook een a.b. zonder lcd scherm, en bij de 400 en 550 serie met een a.b.
De bediening van de a.b. is erg mulitfunctioneel maar je hebt die wel binnen 15 min onder de knie.
Als je de 550 te duur vindt kan je ook eens kijken naar de 400, als je deze dan mooi vind, sommige mensen kunnen de smaak niet waarderen namelijk.
Verwijderd
- Hij een verlicht display had
- Hij veel kleiner was
- IRiver vrij regelmatig software updates uitstuurt. bij Philips zag ik destijds geen mogelijkheid voor sw-updates.
- Battery lifetime zeer goed, en in het menu kun je zooooveel instellen dat je het ding echt naar je hand zet.
foutje: De 550 kost 'slechts' 229 euroRonaldMade schreef op 31 July 2003 @ 09:13:
IMP-550 = 299 (Slim X 3)
IMP-150 = 119 (Chrome X)
IMP-400 = 199 (Slim X 2)
De interface is ongeveer hetzelfde alle spelers gebruiken het zelfde menu bij iRiver, wat grafisch erg mooi is en goed en simpel werkt. Bij de 150 krijg je ook een a.b. zonder lcd scherm, en bij de 400 en 550 serie met een a.b.
De bediening van de a.b. is erg mulitfunctioneel maar je hebt die wel binnen 15 min onder de knie.
Als je de 550 te duur vindt kan je ook eens kijken naar de 400, als je deze dan mooi vind, sommige mensen kunnen de smaak niet waarderen namelijk.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 14:31 ]
Dat zijn ook redenen om voor de 550 te gaan ja, maar ook heeft de 550, langere bescherming tegen overslaan van een cd... Het is veel geld voor een 550, ik zelf heb de 400 en die zijn nu weer net zo duur als toen ik hem ooit kocht (199 €Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 14:31:
De iMP400 is een topding, de 550 heeft langere speelduur en is minder 'dik'.. (16 naar 13 mm)
Verder is 16 mm tegenover 13 mm niet een wereldschokkend verschil, het is eerder leuk voor je stats, ik vind 16 mm al erg knap veel beter als die oude sony van mij die 2 × zo dik is....
Die nieuwe oogt wel knapper. Maar das even omgerekend nog eens 9000+ BEF !!! Das toch eig. hartstikke duur! Dan heb je al bijna een goede MD.RonaldMade schreef op 31 juli 2003 @ 17:40:
[...]
Het is veel geld voor een 550, ik zelf heb de 400 en die zijn nu weer net zo duur als toen ik hem ooit kocht (199 €ik was lekker op tijd voor de actie)
Actie??? Ia te laupro??? Wil iemand die nog eens doen misschien? Of zijn er geïnteresseerden???
(Zou nog niet zo'n gek idee zijn...)
Wat kostte die toen in de winkel RonaldMade ???
Iriver vele updates: Vele 'bugfixes' lijkt mij. Maar niet veel extra functionaliteit vond ik. En dat ze toch maar eens dringend een firm uitbrengne om Vorbis-formaat te lezen(!!!) Is als meer dan een jaar aan de gang
(Als programmeur, muziekliefhebber, en gehersenspoeld door een Deen over OGG, sta ik er 'wild' van)
@ Kroepoek: Weet jij dan Irivers binnen Belgie te kopen??? Waar soms???
[ Voor 28% gewijzigd door Mizitras op 01-08-2003 02:55 ]
Verwijderd
Natuurlijk: in Brussel bij www.digimania.be, een winkel met ENKEL mp3 spelers, goede service in NL/FR. Geen gezeik met post en rembours, gewoon afhalen die handel!Mizitras schreef op 01 August 2003 @ 02:53:
[...]
@ Kroepoek: Weet jij dan Irivers binnen Belgie te kopen??? Waar soms???
Verwijderd
Het werkt eigenlijk heel simpel.Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 15:31:
Heej mensen, ik ben van plan om de iriver 550 aan te scahffen, maar ik lees her en der dat de firmware ge-upgraded kan worden. Misschien een domme vraag, maar eigenlijk hoe dit in z'n werk gaat. Ik heb de manuel erop nagelezen maar ik zie nergens hoe dit gaat en ik zie ook nergens een USB poort op de speler zitten ofzo.
Je download de meest recente Firmware van de iRiver website. Dit bestand moet je vaak even unrarren. Uit dat rar bestand komt vaak een .hex bestand (iets dergelijks in de trand, weet het even niet op het moment), deze brand je op een cd-r (of cdrw, wat weer goedkoper is) en je stopt de cd in de iRiver.
De iRiver leest de cd en automatisch update hij de cdspeler.
Dat is alles, heel simpel en gemakkelijk.
Als je eventueel een iRiver in het echt wil voelen/zien, dan kun je ook bij de Mediamarkt in Rotterdam het model aanschouwen. Daar zag ik laatst de IMP 550 liggen
39