ik heb een probleem met een hitachi cm752et monitor als ik op een resolutie draai van 1280x1024 dan krijg ik van die mooie kringen in beeld ik heb een ati 8500 128mb kaartje andere resolutie is wel mooi scherp zie ik wat over het hoofd ??
"mooie kringen", ik kan me daar niks bij voorstellen. (wellicht andere tweakers ook niet).
Vaag krijg ik een associatie met het zgn. moirée-effect. Nu weet ik niet hoeveel inch je beeldscherm is - en ik heb ook geen zin nu om dat even te googlen.
Maar ik krijg onbewust de vraag:
- welke resolutie wil je nu gebruiken ? (misschien een ander dan 1280 * 1024);
- wat voor plaatje heb je het over ? (ivm moirée-effect) ;
- staan er speakers naast de monitor, of andere bronnen van magnetisme (die het beeld zo kunnen verstoren - oplossing: zet ze verder van het beeldscherm vandaan) ?
(En als je de kringen mooi vindt
wat is dan je probleem ? )
Vaag krijg ik een associatie met het zgn. moirée-effect. Nu weet ik niet hoeveel inch je beeldscherm is - en ik heb ook geen zin nu om dat even te googlen.
Maar ik krijg onbewust de vraag:
- welke resolutie wil je nu gebruiken ? (misschien een ander dan 1280 * 1024);
- wat voor plaatje heb je het over ? (ivm moirée-effect) ;
- staan er speakers naast de monitor, of andere bronnen van magnetisme (die het beeld zo kunnen verstoren - oplossing: zet ze verder van het beeldscherm vandaan) ?
(En als je de kringen mooi vindt
eagle
het zijn meer strepen die over het scherm lopen. als ik de resolutie aanpas naar 1600x1280 dan heb ik daar geen last van. alleen met die resolutie kan ik niet lekker werken.
het gaat om een 19" monitor. hij heeft eerst op aan een andere pc gezeten op 1280x1024 en daar had ik geen last. er staan geen magnetische apparaten rond de monitor.
het gaat om een 19" monitor. hij heeft eerst op aan een andere pc gezeten op 1280x1024 en daar had ik geen last. er staan geen magnetische apparaten rond de monitor.