Toon posts:

Kan een moederbord harddisks slopen? AACCKK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AACKKKK nou heb ik net gister die 45 gig IBM DTLA deraf gekoppeld omdat hij bijna constant rare geluidjes maakte en piepte en kraakte. Nu vandaag begint me oude vertrouwde 30 gig IBM DTLA ineens ook rare rateltjes te maken steeds!
Kan het soms aan het moederbord aan de controllers liggen ofzo?!?! Dat die schijven gewoon verkeerd aangestuurd worden of wat dan ook?? Lijkt me toch sterk dat die 30 gig het ook ineens nu begeven heeft! Of kan een moederbord schijven ook slopen?? AACCKK
Mijn moederbord die ik samen met die 45 gig DTLA heb gekocht is een ASUS CUSL2-c.

Verwijderd

Topicstarter
kan dit nou of niet??

Verwijderd

Dat kan zeker. Het kan zijn dat je controller zo kapot is dat die bevoorbeeld signalen stuurt die niet meer voldoen aan de voltages waarvoor de hd geschikt is en dus kapot gaat. Zo hebben we ook eens een Moederbord gehad op de TD waarvan het onderste ISA slot kapot was, en elke kaart die daarin ging was ten dode opgeschreven. de klant had maar liefst 8 3com netwerk kaartjes getest. Dure grap dus. Je zou eens kunnen proberen een ander moederbord, of een andere controller.

hopelijk heb je er wat aan.

mzzl

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 08:56
Ik heb hier hetzelfde moederbord, en eens in de zoveel tijd vertikt de BIOS en NT het om de schijven te herkennen. Is best vermoeiend, want het werkt pas weer als ik de computer zo'n 5 minuten uitzet. En dan werkt het weer voor zo'n 72 uur. Is dit een bekend probleem van de CUSL of gewoon pure pech?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-08 17:20
Check je voeding eens! Mijn IBM DPTA (model voor de DTLA) maakte ook rare geluiden, vooral bij een koude boot. Wat blijkt nu, met een andere voeding doet ie dat niet. Ik ga m'n voeding (AOpen 300 Watt) dus maar eens terugsturen naar de leverancier.