• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 08:58

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Vorige maand is mijn Nokia 7650 uit een kleedruimte gestolen, tesamen met contant geld van mij en andere aanwezigen. De deuren bleken open te kunnen en bij terugkomst ook open te staan. Klote.

Na aangifte etcetera een claim ingediend bij mijn mobo foon verzekeraar (Harmony Service Center) weigeren die te betalen omdat in de kleine regels staat dat er geen uitkering is bij geen braakschade. Hij stond daar ook vermeld als "vermist". Klachtbrief geschreven, weer een lullig briefje gekregen met een afwijzing. Mijn inboedelverzekering ging pas begin juli in, dus daar kan ik hem ook niet op claimen (hoewel deze hier niet moeilijk om zouden doen)

Ik snap dat die clausule erin staat om te voorkomen dat iedereen die na een avond feesten zijn foontje mist alsnog even probeert een claim te leggen. Maar dit was duidelijk aangetoonde diefstal. Heeft iemand in een soortgelijke zaak ooit iets van zijn verzekeraar teruggekregen? Gaat het de moeite lonen om een advocaat een brief te laten schrijven?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Is er geen aangifte van inbraak gedaan?

[ Voor 19% gewijzigd door GA!S op 25-07-2003 13:14 ]

de betaler vervuilt

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Weet je wel wat een advocaat gaat rekenen om die brief op te stellen en te sturen?? Daar kun jij een telefoon van kopen...zonde van je tijd dus...pech gehad gok ik

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

De verzekeraar heeft gelijk, er is hier sprake van nalatigheid... Jij bent nalatig, want je laat je telefoon in de kleedkamer liggen (dat is echt nalatig) en de eigenaar van de sportzaal is eventueel nalatig als jij kan verwachten dat die deur altijd op slot kan en gaat...

Nee dat gaat dus niet de moeite lonen, je was in dit geval zelf nalatig...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Zet even een breekijzer tussen de deur.

probleem opgelost.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 14:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verhalen op de beheerder van die kleedruimte als die op slot kan en hoort.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 14:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 13:17:

probleem opgelost.
Tikje te laat, moet je doen voordat je de politie erbij roept.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Snap ik. Maar voor de volgende keer........ tis niet te hopen.
maar leer van je fouten!!! je betaald die premie niet voor nix en soms moet je het lot een beetje helpen ;)

Verwijderd

Kun je niet op reis gaan en hem daar kwijt raken? ;)

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 17:38

T-8one

take it easy, take a sisi

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 13:40:
Kun je niet op reis gaan en hem daar kwijt raken? ;)
En dan in het land waar je op reis was aangifte doen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 13:17:

probleem opgelost.
Goh en nu maar afvragen waarom iedereen de premies zo hoog vindt !!!! :( :( :(
Ik snap dit soort mensen niet, sorry hoor. Ik weet het, dit is zwaar offtopic maar ik moet even mijn gal spuwen :r . Zo klaar !
:*)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 08:58

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Heh, nee, ik heb direct aangifte gedaan en de simkaart laten afsluiten.

Om wat meer context te geven: een kleedkamer in een school, 's avonds, gebouw verder leeg, telefoon in broekzak, broek in tas die dichtgeritst onder een bank staat. Toen we terugkwamen van de les lag de tent overhoop en was bij anderen contant geld verdwenen. Was blij dat mijn hele passenverzameling niet was meegenomen.

Ik voel me vooral vernaaid door die verzekeraar die plotseling met kleine lettertjes komt. Voor welke zaken ben ik dan niet door garantie of inboedel gedekt en door deze heren wel? Wat is de aanvullende waarde van deze verzekering dan?

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

renzo4000 schreef op 25 July 2003 @ 17:50:
[...]

Goh en nu maar afvragen waarom iedereen de premies zo hoog vindt !!!! :( :( :(
Ik snap dit soort mensen niet, sorry hoor. Ik weet het, dit is zwaar offtopic maar ik moet even mijn gal spuwen :r . Zo klaar !
:*)
Je kan het ook andersom zien natuurlijk, omdat de verzekeringen niet uitkeren wanneer dat redelijk is (in dit geval dus) worden braaksporen vaak gefaked wat weer tot hogere premies leidt. Het een versterkt het ander en verzekeringsmaatschappijen zijn daarin niet vrij te pleiten (al zullen ze daar zelf anders over denken).

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

In het kort:

Verzekering keert alleen uit bij zichtbare braakschade of zichtbaar lichamelijk letsel (bij overval, zakken rollen dus niet!)

Verzekering heeft dus geen enkele zin.

Reisverzekeringen sluiten mobiele telefoons ook uit.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Een goede tip voortaan: Lees goed de kleine regeltjes van je verzekering.
Voordat ik op reis ging heb ik m'n reisverzekering nog even doorgenomen en daarin stond dat spullen in de auto tussen 22:00 en 8:00 niet verzekerd zijn bij zichtbare inbraak. Dat verwacht je natuurlijk niet maar als je het weet kun je er wel rekening mee houden en bespaart je achteraf een hoop ellende als het mis gaat.
Voor jou geldt nu dat je waarschijnlijk pech hebt en je verlies moet slikken maar volgende keer beter. Lees ook de kleine lettertjes van je toekomstige inboedelverz. maar eens goed door. Je verbaast je keer op keer.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 11:13

Ginz

Trek Superfly 5 powered

pj schreef op 25 juli 2003 @ 18:10:
In het kort:

Verzekering keert alleen uit bij zichtbare braakschade of zichtbaar lichamelijk letsel (bij overval, zakken rollen dus niet!)

Verzekering heeft dus geen enkele zin.

Reisverzekeringen sluiten mobiele telefoons ook uit.
Bij een overval wel degelijk, dat is dus onder bedrieging.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1