De betatest van het spel knight shift is deze week begonnen. Ik had me ingeschreven en mag meedoen. Mijn eerste indrukken van het spel waren zeer goed. Het spel is de mooiste 3d rts die ik ooit heb gezien en het speelt lekker.
info:
Het spel is een combinatie van RPG en RTS. Zo kan je een singleplayer campaign volgen, waar je soms alleen missies moet doe met je hero en soms een kampje moet bouwen. Zo kan je ook gewoon skirmisch doen. Je hebt ook heroes die je kan upgraden, zoals skillpoints verdelen, items equippen. Dit gedeelte van het spel lijkt een beetje op warcraft 3.
Maar nu het gedeelte wat het spel zo bijzonder maakt: Het RPG gedeelte. Dit kan je ook gewoon kiezen uit het menu. Nu kom je in een scherm terecht waar je je hero kan maken. Je kan uit verschillende characters kiezen: archer, knight, barbarian, spearman, priestess, sorcerer, amazon mage met uiteraard ieder z'n eigen kwaliteiten. Als je eenmaal je character gekozen heb, krijg je gelijk experience points die je kan verdelen over dingen als strength, stamina, chance to hit weak spot en nog iets van 5 andere dingen. Nu kan je beginnen. Je hebt de keuze om gewoon maps te kiezen die vol met kwaad en quests zitten. Hier kan je gewoon levelen en items verzamelenn. Als je uit een level gaat behoud je hero gewoon zn dingen die hij in dit level heeft verzameld. Ook kan je het verhaal volgen door de chapters te kiezen. Je mag uiteraard nog niet chapter 2 spelen als je chapter 1 nog niet hebt uitgespeeld. Dit gedeelte van het spel is goed bedacht want stel dat je te slecht bent voor vijanden in chapter 2, dan kan je gewoon eerst nog even in de 'gewone' maps je character gaan upgraden voordat je chapter 2 gaat spelen. Het spel bevat dus goeie rts en rpg elementen die met elkaar worden gecombineerd
Grafisch ziet het spel er echt prachtig uit. Het maakt ook gebruik van DirectX9 en hierdoor ziet het water er ook erg mooi uit, je ziet bijvoorbeeld mooi bomen erin weerspiegelen. Dit spel is echt tot nu toe de mooiste rts in mijn mening en het speelt ook soepel. Het heeft een beetje kiddy graphics als warcraft 3 maar toch heel gedetailleerd. Er zijn prachtige landschappen waar ook de dag en nacht cyclus een rol speelt.
Het spel is ook online te spelen, dit heb ik echter nog niet gedaan, alleen even gekeken. Je kan een online characten en gewoon skirmisch tegen elkaar spelen. Ook zijn er ladders.
wat screenshots:
meer info te vinden op de website: www.knightshift.com
en tot slot nog een vraag: doen er meer tweakers mee aan de beta?
PS: Je kan je nogsteeds opgeven voor de betatest, er worden iedere dag weer mensen toegelaten!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 14:17 ]