[LG Monitor] Schokken door beeldbuis!

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als ik mijn monitor aanraak (beeldbuis) en grijp ook nog de verwarming vast dan krijg ik een schok! Dit lijkt me niet normaal... :(
Hoe kan het, ... het lijkt me iig niet normaal... Iemand een idee?

Verwijderd

als ik mijn beeldbuis ( dat glas) en mij verwarimg aan raak voel ik ook stroom door mijn handen enz . maar dat komt omdat ik denk dat er stroom op mijn verwaring opstaat ofziets. maar ik voel ook stroom als ik maar mijn kast (pc case ) vastpak en mijn verwarming.

probeer dat ook eens . ik heb zelf een LG Flatron 995ft plus

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 12:40 ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 12:38:
als ik mijn beeldbuis ( dat glas) en mij verwarimg aan raak voel ik ook stroom door mijn handen enz . maar dat komt omdat ik denk dat er stroom op mijn verwaring opstaat ofziets. maar ik voel ook stroom als ik maar mijn kast (pc case ) vastpak en mijn verwarming.

probeer dat ook eens . ik heb zelf een LG Flatron 995ft plus
En je denkt dat dat normaal is?

Dat is het dus niet, ik zou maar snel ff een aardedraadje tussen PC en verwarming leggen of een geaard stopcontact gebruiken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beaves schreef op 25 July 2003 @ 12:43:
[...]

En je denkt dat dat normaal is?

Dat is het dus niet, ik zou maar snel ff een aardedraadje tussen PC en verwarming leggen of een geaard stopcontact gebruiken.
Yep, het is niet voor niets dat er in koeieletters op de achterkant van monitoren staat dat het geaard dient aangesloten te worden.

Meestal gaat het ongeaard wel goed, maar dan moet je niet raar opkijken als je een schok krijgt.

* dion_b heeft in de kelder een verschil van 35V wisselstroom tussen (ongeaarde) monitor en aarde gemeten :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 25 juli 2003 @ 12:58:
[...]

Yep, het is niet voor niets dat er in koeieletters op de achterkant van monitoren staat dat het geaard dient aangesloten te worden.

Meestal gaat het ongeaard wel goed, maar dan moet je niet raar opkijken als je een schok krijgt.

* dion_b heeft in de kelder een verschil van 35V wisselstroom tussen (ongeaarde) monitor en aarde gemeten :z
ja hey. Maar we hebben hier op de 2e verdieping helemaal geen aarde leiding :'(

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 21:12
In ons huis hebben we maar één aarde stopcontact die werkelijk geaard is (en natuurlijk nog een aparte voor CV). Ik had eerst een draardje getrokken van mijn kast naar de verwarmingsbuis maar toen sloeg de stop om de havenklap door. Nu heb ik een gigantisch lang verlendsnoer gebruikt en die beneden in het enigste geaarde stopcontact in de keuken gedaan ;)

En nu lekker zeuren bij de woningbouw waaneer ze nou eindelijk is aarde aanleggen int hele huis :)

BTW Ik heb zelfs een 1e graad brandwond opgelopen door mijn kast en buis tegelijk aan te raken :o

[ Voor 11% gewijzigd door XoReP op 25-07-2003 14:11 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook geen geaarde aansluitingen (TFT scherm).
Kan dit een probleem zijn voor mijn computer/beeldscherm?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 14:17:
Ik heb zelf ook geen geaarde aansluitingen (TFT scherm).
Kan dit een probleem zijn voor mijn computer/beeldscherm?
Daar is met de Search behoorlijk veel over te vinden. In de regel gaat het goed, maar je moet extra oppassen met ESD als je de kast open hebt. Daarnaast zijn veel signaalproblemen bij audio, LAN en modem op aardelussen te herleiden.

Het is dus allerminst ideaal, en als iets met je netwerk misgaat is het dan ook het eerste waar je naar moet kijken, maar al met al gaat het min of meer goed.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Gewoon een draadje van een verdeelstekker naar de verwarming ( of ergens anders wat aarde maakt) en klaar ben je. Ik heb bij ons thuis een gat in de muur gemaakt naast de netwerk aansluiting voor een aarde stopcontact, dat werkt ook.

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden, ik zal er op letten

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probleem is dus duidelijk, oplossingen via de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.