(Suse 8.2 + Galeon/mozilla) Browser problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste NOS'ers,

Ik heb een schone installatie van Suse 8.2 hier die binnen gnome en windowmaker galeon en/of mozila niet op wil starten. (Post is nu gemaakt binnen opera, dus lang leve de browser diversiteit.)
mozilla exit met als status 11, terwijl galeon een enormeberg instanties van zichzelf opstart (Na 185 instanties maar eens het kill commando ter hand genomen.)
Dit ligt voor zover ik weet aan iets in de user instelingen, want ik heb alle gnome/galeon/mozilla bestanden in mijn home dir weggegooid en toen werkte beide weer.
Helaas heb ik hetzelfde probleem nu weer, dus dat weggooien is geen structurele oplossing.

Ik neem aan dat het ook niet aan specifieke hardware ligt want mijn collega's hebben hetzelfde probleem op een kompleet verschilend systeem. Ook een windowmanager probleem lijkt me uitgesloten omdat htezelfde onder windowmaker optreed. (Maar het kan zijn dat er Gnome settings worden gebruikt omdat galeon een gnome programma is natuurlijk)
Google searches geven me tot nu toe geen nuttige informatie maar misschien weet iemand een paar betere zoektermen dan galeon+crash+mozilla en dergelijke.
Ik denk dus dat het ergens in de user settings profielen moet zitten, maar ik heb geen idee waar.
Ik kan hier niet even een nieuwe build downloaden want als ik mazzel heb haal ik wel 1,5 kB/s ;)

Als er iemand is die dit probleem eerder is tegengekomen of een idee heeft waar ik moet beginnen met oplossen zou ik erg dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Op zich wel grappig om 385 Galeon-vensters open te zien staan... ;)

Volgens mij heeft het wat te maken met de on-line update van SuSE, want ik had er geen last van na een schone installatie. Pas na een update kwam het probleem boven water drijven.

Wat gebeurt er als je KDE als windowmanager gebruikt? Dat heb ik ook een tijdje gedaan en toen had ik nergens last van. Pas na een herinstallatie waar bij ik voor Gnome als WM koos had ik dit probleem.

Misschien is het een 'geintje' van de mensen bij SuSE om iedereen aan hun logge KDE te krijgen?

Afijn, ik heb niet echt een oplossing voor je. Ik draai nu naar volle tevredenheid Mandrake 9.1, een distributie die me aangenaam verrast heeft. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ff zoeken met Google. Of het de oplossing is weet ik niet. Ik heb RedHat (tegenwoordig)

[quote]

On Mon, 2003-04-28 at 10:44, Clifford Okoro wrote:
> When i open up galeon, it keeps on replicating instances and does'nt
> stop until i kill it. I've got up to 98 instances so far. Anybody has
> this problem? And how did you fix it.

I've seen this. I installed the Rubber Turnip version of Galeon and was
happy. ;-) (http://www.usr-local-bin.org/)
[quote]

bron: http://lists.suse.com/arc...inux-e/2003-Apr/3693.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komt dit op meerdere platforms voor als er een nieuwere Mozilla naast Galeon loopt.

1) Originele Galeon en Mozilla van de desbetreffende Linux-distro - geen problemen
2) Nieuwere Mozilla met eventueel nieuwere Galeon - Galeon blijft openen of werkt nogal gek.

Wat wel aardig werkt is Mozilla niet updaten en Mozilla-Firebird 0.6 installeren.
Neem alleen geen 'Nightly-Build'. Die zijn nogal eens wat instabiel.... ;)

(De freshRPM (Ayo) versie fdr4 is er zo een die instabiel is, de fdr2 is wel stabiel hier. Maar dat is dan weer onder RedHat en slaat dus niet op jouw verhaal.)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Bij Mozilla wil het wel eens nut hebben om te stracen:
code:
1
strace mozilla-bin

Hierdoor kun je als het goed is zien wat precies misgaat, bij mij heeft dat een aantal keer cruciale probleempjes op kunnen lossen (vooral 'random' crashes).

Hetzelfde zou je ook met Galeon kunnen proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

In de FAQ van NOS staat daar ook een stukje over, heb je de dingen die daar staan al geprobeerd ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1