ik heb een aantal tabellen met daarin een kolom genaamd deleted_date. Deze deleted_date is
een niet verplicht veld en gebruik ik om historische gegevens te kunnen bewaren. In de meeste
gevallen moet een combinatie van een of meerdere kolommen samen met deze deleted_date
een uniek gegeven zijn, dus wil ik daar een unique constraint op leggen.
Tot mijn verbazing, gaat zo'n unique constraint elke keer af, als ik een record probeer te inserten
waarbij de deleted_date null is. (ook als de tabel leeg is en deze waarde dus echt uniek is). Dit
vind ik een beetje naar, zoals je kan begrijpen.
Is iemand hier ook al eens tegen aan gelopen en zo ja, heb je hier dan een oplossing voor
gevonden, of Is dit gewoon niet mogelijk in postgresql?
een niet verplicht veld en gebruik ik om historische gegevens te kunnen bewaren. In de meeste
gevallen moet een combinatie van een of meerdere kolommen samen met deze deleted_date
een uniek gegeven zijn, dus wil ik daar een unique constraint op leggen.
Tot mijn verbazing, gaat zo'n unique constraint elke keer af, als ik een record probeer te inserten
waarbij de deleted_date null is. (ook als de tabel leeg is en deze waarde dus echt uniek is). Dit
vind ik een beetje naar, zoals je kan begrijpen.
Is iemand hier ook al eens tegen aan gelopen en zo ja, heb je hier dan een oplossing voor
gevonden, of Is dit gewoon niet mogelijk in postgresql?
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me