Toon posts:

Speakers vastgezogen aan stands

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer zulke speakerstands van het merk target:
Afbeeldingslocatie: http://www.boutiquescanada.com/Scripts/Logs/VoirPhoto.asp?StoreID=7399&CategoryID=30976&ItemID=101745&Show=1&Language=2&U=qualitaspro
De boxen worden vastgehouden door een soort rubber matje waarmee de bovenkant van de stand is bekleed. De "montage" was erg eenvoudig, de boxen werden er gewoon losjes op gezet.
Ze hebben er een paar jaar opgestaan, in het begin kon je ze er nog vanaf halen. Maar nu is het probleem dat ik zo hard kan trekken aan mijn boxen als ik wil, ze blijven muurvast aan die stands geplakt. :/
Wie weet hoe ik dit weer kan loskrijgen, zonder de lak te beschadigen.

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 11:29

antimute

Developer

Trek je niet het rubber matje kapot dan? Dan is de lak toch nog heel. Zijn wel mooie stands trouwens. Waar haal je die??

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gok dat je rubber door de jaren heen warm is geworden...als ze vacum gezogen zijn zou je nog kunnen proberen er iets van metaal tussen te steken om het vacuum op te heffen; anders zou ik het zo ook niet weten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 13:37
onderkant van het plaatje warm maken met een föhn.... en iemand hebben die licht aan de box trekt en dan heb je ze zo los

Verwijderd

Topicstarter
Antimute:
Die kreeg ik bij de boxen. Trouwens gekocht bij Audio Excellence. Als je ze wil hebben - graag ;) . Ze moeten er voornamelijk vanaf omdat we ze lelijk vinden, en er komt waarschijlijk Ikea voor in de plaats. :X
Deze zijn wel goed, lekker zwaar, spikes eronder (slecht in combinatie met houten vloer).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 11:59 ]

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 11:56:
Antimute:
Die kreeg ik bij de boxen. Trouwens gekocht bij Audio Excellence. Als je ze wil hebben - graag ;) . Ze moeten er voornamelijk vanaf omdat we ze lelijk vinden, en er komt waarschijlijk Ikea voor in de plaats. :X
Deze zijn wel goed, lekker zwaar, spikes eronder (slecht in combinatie met houten vloer).
nou als je ze over hebt :) :P

specs

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat de boel vacuum is lijkt me stug, het lijkt me eerder dat de weekmaker in het rubber is gaan verdampen, en nu als het ware de hele boel aan elkaar gelijmt heeft.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 11:29

antimute

Developer

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 11:56:
Antimute:
Heel graag, heb ik wel belang bij, als je ze los krijgt :)

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
Zo oud zijn ze niet, dat moet zeker nog in goede staat zijn. Trouwens als dat waar is dan lijkt mij dat dat minder stevig vastzit dan het nu vastzit, dat zal behoorlijk brakke lijm zijn.
Ik denk dat in de loop der tijd, ook onder invloed van trillingen van de box, de lucht langzaam maar zeker eruit is gegaan. Vacuum is misschien een groot woord, je moet het zien als glasplaatjes op elkaar. Als ik me goed herinner waren dat de vaderwaalse krachten (?)

Edit: dit was natuurlijk een reactie op Hydraulik

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twopack en antimute: jullie lopen een beetje vooruit op de feiten. Eerlijk gezegd had ik me nog niet goed gerealiseerd dat ik ze wil verkopen. Ik moet de gedachte even laten inwerken, dan zal ik ze aanbieden bij de V&A.

Edit:
Update: De truuk met de fohn heeft nog steeds geen resultaat opgeleverd :'( , dus verdere suggesties zijn zeer welkom.
Nog een vraagje. Wat mogen deze stands ongeveer kosten. Ik weet niet wat ik ervoor betaald heb omdat het een combiprijs was. Ze zijn van goede kwaliteit en je hoeft niet bang te zijn dat je speakers er spontaan vanaf vallen ;) .

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 15:25 ]

Verwijderd

als het echt vacuum of vanderwaals is moet je je speakers wel kunnen draaien.

Het lijkt mij wechter ook zeer onwaarschijnlijk en ook ik denk aan een bepaalde verlijmingsreactie die is opgetreden.

een plamuur mes tussen mat en pilaar (zo blijft je speaker heel tenminste, kun je daarna de mat eraf pellen)

Verwijderd

Als het ECHT rubber is, dan moet je het kunnen oplossen met alcohol.

Bij je locale elektronica boer kun je een spuitbus met isopropylalcohol halen. Dit in combinatie met het hiervoor genoemde plamuurmes en inderdaad tussen mat en pilaar zou dit moeten lukken. Wel een raam openzetten of het gewoon buiten doen, want die alcohol (99.6%) stijgt heel snel naar je local memory 8)7

Trek niet te hard aan je speakers, want dan kan de fineerlaag loskomen en dan is het huilen.

Verwijderd

Pak een bot mes, steek dan net onder je speaker door en wip er even mee, nu moet er genoeg ruimte onstaan om het vacuüm op te heffen.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Maybee een beetje kruipolie ofzow... water? moet toch lukken onie..

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
OK. Gisteravond heb ik er WD40 langs de naden in gespoten. Geprobeerd te draaien en wrikken. Soort hefboom gemaakt (zonder al te veel kracht te zetten ivm de lak). Geen succes. |:(
Vanmorgen inderdaad met een bot mes ertussen, ook niks. Dus ging ik het matje een beetje lossnijden. Nog geen twee centimeter naar binnen gesneden en: [knal] los!! :*)

De WD40 had wel een beetje het matje opgelost. Een soort dikke zwarte drab zat er langs de randjes.
Echt rubber is het trouwens niet, het heeft een glimmend oppervlak met een stippelpatroon. Het lijkt nog het meest op de onderkant van een muismatje dat ik ooit heb gehad. Dat was een hard ultradun matje, (<1 mm) die trouwens erg fijn was, maar volgens mij niet meer te krijgen.
Dus nu te koop (zie vr&a):
Speakerstands merk Target
Hoogte 60 cm excl. verstelbare spikes ± 3 cm
Gewicht 15 kg/st.
Mogelijkheid tot zandvulling
Speciaal rubberachtig matje houdt boxen stevig vast ;-)

Suggesties voor de prijs zijn zeer welkom
Pagina: 1