Toon posts:

[Flash] Fade tussen 4 plaatjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Alhoewel ik niet veel van Flash weet, vermoed ik dat het een oplossing kan bieden voor mijn probleempje, nl. het volgende:

Ik wil in staat zijn om twee-dimensionaal te faden tussen vier renderingen van een 3d model dat ik heb gerendered. Mijn vier renderingen onderscheiden zich alsvolgt:

1. Model, met 100% egaal/vlak oppervlak, volledig mat
2. Model, met 100% egaal/vlak oppervlak, volledig hoogglans
3. Model, met heel erge noisy bumpmap, volledig mat
4. Model, met heel erge noisy bumpmap, volledig hoogglans

Het idee is dat ik uiteindelijk twee sliders heb - een die de mate van glanzendheid bestuurt, en een die de gladheid/bump van het oppervlak beinvloed. Ik wil een realtime presentatie kunnen laten zien van de gevolgen van meer bump, minder glans, etc. Kan dit met flash, en zo ja, heeft iemand een idee hoe? Is iets vergelijkbaars wellicht al online?

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb uitgelegd, klinkt misschien erg vaag :) Ik stel iedere tip zeer op prijs, alvast bedankt!

Cheers,
Jesse

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Je kan met een slider maken en dan moet je de X positie van die slijder aan de _alpha van de 2 movie clips koppelen. Ik zal ff kijke of er voorbeeld van zijn. www.flashkit.com heeft er vast een.

edit:

http://www.flashkit.com/m...r_S-Martyn_v-60/index.php

een color slider. kijk maar in deze fla. alleen nu moet je de alpha beinvloeden.

[ Voor 34% gewijzigd door Niakmo op 25-07-2003 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zirus>> Dank je voor je reply! Ik ga er meteen even mee prutsen!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, het werkt BIJNA zoals ik wil.

Zie http://www.jessevandijk.nl/slider2.swf

('glans' heb ik voor het gemak even gevisualiseerd door de kleur 'blauw' :)

Het basisplaatje (geen glans, geen bump) is zichtbaar wanneer beide sliders op 0 staan. Als ik de bump slider nu op 100 zet gaat het ding netjes van 'geenbump' naar 'heel veel bump'. Het punt is nu alleen, omdat het '100% bump' plaatje bovenop licht, er niets meer te zien is van de mate van glanzendheid - die kan ik wel varieren, maar alleen als de bump niet of slechts gedeeltelijk zichtbaar is.

Erm, ja. En toen zat ik vast....

Nog meer goede tips zeer welkom!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
als je even logisch nadenkt: als je met alpha werkt en je zet er 1 op 100 dan verdwijnen alle layers daar onder. Dus als je moet 'blenden' tussen 4 gaat dat niet echt tenzij je ze stopt op 25% (of als de som van alle 100%). De juiste oplossing is om met alpha images (PNG) te werken. Dan breek je de kanalen op in glans channel, diffuse, etc. Net zoals je met een degelijke 3D packet doet. Maar je beseft dan ook dat Bump + Glans mischien niet goed blenden (ie een Bump zou in theorie ook je Glans doen veranderen (ie highlights, normals)). Dan is er nog een optie om intermediate pictures te gebruiken. Ook het swappen van layers als er 1 op 100 staat zou wel kunnen werken - maar het probleem is dat je hele images aan het blenden bent en niet de echt informatie (ie Glans/Bump) in jouw voorbeeld is Green/Red/Blue 'kanalen' die elkaar niet beinvloeden.

[ Voor 4% gewijzigd door hobbit_be op 25-07-2003 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de feedback... ik was er al bang voor.

Dan maar een matrix van 10 x 10 images renderen....

Verwijderd

coooooooooll Mijn allereerst flash dingetje RULED

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 00:55:
coooooooooll Mijn allereerst flash dingetje RULED
jou creatie :)

had het eerst ff niet door. Wou al gaan flame op dit tijdstip :P

edit:
type o

[ Voor 6% gewijzigd door Niakmo op 26-07-2003 01:18 ]

Verwijderd

dat dingetje is gemaakt in Flash 4 !!, en ik denk dat hij n zo'n 4 a 5 jaar oud is
Pagina: 1