Plexiglas

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Vraagje, waar halen jullie je plexiglas vandaan? Ik heb nogal een stuk nodig en stond gister in de Gamma en daar telden ze zich ff 109,- euro voor een stuk van 1000x1000x5mm. Dat vind ik dus -iets- te duur...

Weten jullie waar ik het ergens goedkoper kan krijgen?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 21:59

boner

misantropisch altruïst

voor een stuk van 10 bij 10 meter lijkt mij 100 euro niet al te duur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Ooops :p, moest 1 by 1 meter zijn en 5 mm dik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Misschien kanje het daar wel kleiner krijgen/laten maken :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ben een mieren****** misschien, maar 1000mm = 1m :X

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm dunner acrylglas kopen? 5 mm is best dik. Een vriend van me betaalde bij de gamma 11Euro voor een vrij groot stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Ramzzz, idd 1m bij 1m voor 109 euro, beetje belachelijk idd. :). Enne ik had eerste een fout gemaakt in mijn eerste post.. had er 1000 cm achtergezet :P :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-05 22:42
bij doe-land heb je meestal stukken die over zijn, die dus meestal wel een afwijkende maat hebben, maar wel goedkoop zijn...
kheb daar een stuk van 150x100cm en 3mm dik gekocht voor zo'n 10 euro, en er zat maar 1 klein krasje in 't midden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 16-05 21:49

Falcon10

Hit it i would !

heb mijn plexi een tijdje geleden bij een plastic speciaal zaak gekocht in Mechelen ( Belgie ).

dat was een stuk van 60 x 40 x 1 cm ( wou dat het dik genoeg was omdat er 5 mm led's ingestoken moesten worden ), en dat heeft me net geen 25 € gekost.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Hmmz, ok... t was ook beveiligingsglas meen ik. Maar goed. ik ga vanmiddag eens naar de MultiMate, daar kijken... en dan wat foto's maken en dan een CiP'tje aanvragen...
Jullie zijn nog niet van me af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb ooit meters perspex voor een habbekrats gekocht bij een klein zaakje in Delft [opgedoekt]. Kijk eens bij een licht- of buitenreclamezaak of bij een zaak als Vonk (grote leverancier = niet echt goedkoop), die heeft erg veel keus in kleur.

Ik heb bijv. veel rookglas, melkglas (= voor lichtbakken) en allerlei geile transparante kleurtjes (ook neon! :9) gekocht als restanten (alleen kun je die dan niet altijd niet op de lekkere grote maten kopen). Let op: Niet al het transparante plastic is echt perspex! Veel polycarbonaat (= erg goed) maar ook veel is polystyreen (is minder hard en taai, breekt eerder).

Bewerkingen: zagen (decoupeerzaag/lintzaag/cirkelzaag-tafel), boren, frezen, verhitten/vervormen (vacuvormen), lijmen (met di-/tri-/tetrachloorethaan, chloroform = allemaal erg giftig).

Suc6! 8)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 21:47

Zydell

* * * * *

hmm ik heb het ook bij gamma gehaald.. 1000mm x 500mm x 2mm en dat was iets van 10-20 euro ofzo ;/ dikker dan 2mm wil ik ook niet trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Hmmz, ja kijk, mijn case mod wordt een zelfbouw case, waarbij alleen de onderkant alu wordt (stevigheid) en dan een kubusje maken van hoekprofielen en de 5 andere kanten worden dan plexiglas..
wat iets stevig mag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Heb vandaag nog 1 meter acrylglas van Bruynzeel gehaald bij praxis. 100x50cm

10 euro.

edit:

Hij is wel 2mm dik.

[ Voor 20% gewijzigd door mdj84nl op 25-07-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 11:31
meer heb je voor bv een window niet nodig , maar als je er een constructie van wil bouwen raad ik aan om 5 mm tegebruiken.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Opzich is het plexiglas niet dragend. En komt een frame van hoekprofielen omheen. maar 3 mm lijkt me toch het best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70303

Ik heb mijn plexiglas bij de lokale houthandelaar voor € 35 voor een stuk van 1m bij 1 m op 5mm dus en indien ik het op maar laat zagen komt er nog is €6 zaagkosten bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 16:36
GGS_VR6 schreef op 25 July 2003 @ 11:14:
Misschien kanje het daar wel kleiner krijgen/laten maken :?
Plexiglas kun je bij ons (Gamma) niet laten zagen. Dat zul je zelf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ramzzz schreef op 25 July 2003 @ 16:01:
Ik heb ooit meters perspex voor een habbekrats gekocht bij een klein zaakje in Delft [opgedoekt]. Kijk eens bij een licht- of buitenreclamezaak of bij een zaak als Vonk (grote leverancier = niet echt goedkoop), die heeft erg veel keus in kleur.

Ik heb bijv. veel rookglas, melkglas (= voor lichtbakken) en allerlei geile transparante kleurtjes (ook neon! :9) gekocht als restanten (alleen kun je die dan niet altijd niet op de lekkere grote maten kopen). Let op: Niet al het transparante plastic is echt perspex! Veel polycarbonaat (= erg goed) maar ook veel is polystyreen (is minder hard en taai, breekt eerder).

Bewerkingen: zagen (decoupeerzaag/lintzaag/cirkelzaag-tafel), boren, frezen, verhitten/vervormen (vacuvormen), lijmen (met di-/tri-/tetrachloorethaan, chloroform = allemaal erg giftig).

Suc6! 8)
tjah waar je t nu in delft kan krijgen (goedkoop dus) zou ik zo 1,2,3 niet weten, bij de karwei is het zelfs nogaardig aan de prijs, maar eens kijken of ze daar nog afgebroken stukken hebben ofzo.
van school had ik ooit een PMMA mee, dat rook heel sterk als je het zaagde (zoete geur) en brak vaak opeens, vaag spul, heb daar wel me LCD behuizing van gemaakt, en het geleidde licht heel goed. ik had zelf een plexiglas, dat was minder breekbaar, smolt als je het zaagde, maar krassen zag je er erg snel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 22:39

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

gameenergy schreef op 25 juli 2003 @ 18:43:
meer heb je voor bv een window niet nodig , maar als je er een constructie van wil bouwen raad ik aan om 5 mm tegebruiken.
Of je als je je plexi gaat zandstralen om er later gaatjes in te boren voor ledjes. Dan is 5 mm ook wel gewenst.

Bovendien, ik zou zelf ook voor iets dikker gaan.... want dat is gewoon een stuk steviger :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 20:12

Frenkie123

Lets Mod the World !

Mijn Alu/plexi cube had/heeft 10 mm, da's dus gewoon overdreven dik... de laatste koffercase is 8 mm, wat op zich heel stevig is en goed te bewerken ( Draad tappen ). Let wel dat het gewicht ook een rol speelt.

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:27

AirX

Tweak Guru

ik heb bij de technohobby een stuk van 30x40CM voor 3 euro gehaald (2mm dik) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

ik haal mijn plexiglas bij ru58 lekker goedkoop en vriendelijke mensen en goeie service meestal krijg je nog een stukje gratis erbij altans bij mij was het wel zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

AirX schreef op 26 July 2003 @ 14:33:
ik heb bij de technohobby een stuk van 30x40CM voor 3 euro gehaald (2mm dik) :D
hee, die tip kende ik nog niet :)

hebben ze daar ook dikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Ik heb laatst bij de Big Boss een stukkie gehaald van 50x50cm 8mm dik voor 3 euro. Ik denk dat die gast een foutje had gemaakt ofzo, majah ik ben happy met mijn plexi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Nou, ik ben vandaag naar de MultiMate geweest en daar heb ik de 5 stukjes 35x35 cm en het ene stukje van 40x40 (5mm) en 1 stukje van 10 by 10 ofzo (voor een oude mod) (2mm) met zagen en alles erbij voor 17,50 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 14:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik wil een plexi case bouwen en nu wil ik alles aan elkaar vast schroeven ik zat te denken aan 8 mm voor de bodem plaat en 5 voor de rest of moet het dikker omdat het anders barst >>??

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

enriqueeeee schreef op 26 juli 2003 @ 22:29:
ik wil een plexi case bouwen en nu wil ik alles aan elkaar vast schroeven ik zat te denken aan 8 mm voor de bodem plaat en 5 voor de rest of moet het dikker omdat het anders barst >>??
ik denk dat dikte niks uit maakt voor het wel of niet barsten :)

maar waar haal je je 8mm?

dat ligt volgens mij niet zomaar bij iedere bouwmarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Got-search: waar plexiglas te kopen

Bij de meeste bouw/glas/doehetzelfhandels:
- http://www.praxis.nl
- http://www.gammabouwmarkt.nl
- http://www.karwei.nl
- http://www.hubo.nl
- http://www.doeland.nl
- http://www.formido.nl

Tip voor lokale adressen:
Check eerst even de Gouden Gids / Telefoongids / Scoot.nl e.d., daar kun je nl. per categorie ('Elektronica - onderdelen', 'Oud metaal' etc) je zoektocht doen. Natuurlijk is ook Google een goede vriend :)

Ook 8mm is best nog wel verkrijgbaar, zelfs extremere maten: zodra er maar een fabrikant/importeur is die jouw diktemaat maakt, kun je het wel geleverd krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 27-07-2003 08:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.