Toon posts:

Zwart beeld met FX 5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ongeveer een week loopt mijn videokaart om de haverklap vast. Het beeld wordt dan gewoon zwart en de hele computer loopt dan ook vast. Nieuwe drivers hielpen niet. Ook zelf nog wat koelers op de videokaart aangebracht omdat ik dacht dat het mischien aan het warme weer lag, maar ook dat helpt niets.
Er is ook niet te bepalen waar het aan ligt. De ene keer loopt de computer vast als het geheugen getest wordt en de andere keer kan ik nog en uurtje gamen en dan loopt ie pas vast.
IRQ conflicten heb ik ook al nagekeken maar die heeft ie niet, alles lag eruit en nog steeds hetzelfde probleem.

De computer heeft eerst gewoon een aantal tijd goed gedraaid en in ene keer kwam dit. Vermoed zelf een hardwareconflict maar dat wil ik nog nie geloven :).

Mijn specs:
ECS K7S5A met cheepo bios
Amd 2100@2200
XFX FX5200 (van paradigit)
512mb 333Mhz geheugen
Onboard sound en lan

Alvast bedankt voor de hulp en het (hopelijk) goede nieuws.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Je zegt dat je athlon 2100 op 2200 draait, heb je dan de FSB hoger gezet? Of de proc zelf?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Zet alles een op de standaard waardes dus niet overklokken en kijk dan eens of je dit prob. nog hebt.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
De FSB stond op 138 en nu op 133, maar het probleem blijft.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart zelf is trouwens nooit overgeklokt geweest, durfde dat niet echt aan i.v.m. de passieve koeling.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

en met een andere videokaart doet ie het wel goed? zou het effe testen als ik jou was

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Probeer ook eens je drivers up te daten. Gewoon de nieuwsten van www.nvidia.com halen.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 11:08:
Probeer ook eens je drivers up te daten. Gewoon de nieuwsten van www.nvidia.com halen.
En dat heeft ie dus al gedaan, lees de beginpost ;) :
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 10:48:
Nieuwe drivers hielpen niet

Verwijderd

Topicstarter
De enige videokaarten die ik nog heb zijn pci kaarten, zou ik wel kunnen proberen.
Ik hoorde net ook nog iets over een voltagewijziging van de videokaarten, oudere moederborden zouden een ander voltage aan de videokaarten geven dan ze willen/aankunnen. Zou hierdoor het agp-slot of de videokaart de geest kunnen geven?

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Eeem, als jij zegt dat je videokaart in je bios niet aangeeft dat ie hoger geklokt staat, nee
En ik weet niet hoe je je AGP slote wil mollen als het mobo op zijn normale voltage staat :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart klik ook niet over in de bios :p. Het voltage kan je niet zelf instellen op een K7S5A mobo, dus dat is het probleem ook niet. Ik hoorde net alleen iets dat de huidige videokaarten iets meer of minder voltage nodig hadden dan de oudere videokaarten. Aangezien mijn moederbord al wat ouder is vraag ik me dus af of mijn videokaart nou niet teveel of te weinig voltage krijgt van het moederbord en daardoor teveel of te weinig volt krijgt.
Kan me voorstellen dat als iets meer volt krijgt dan ie aan kan er op een gegeven moment mee ophoudt. Helemaal met het wat warmere weer en passieve koeling. Heb ik het voldoende verduidelijkt? Snap het zelf ook niet helemaal dus is een beetje moeilijk uitleggen.

Verwijderd

Het klopt dat er verschillende voltages zijn, maar met een FX 5200 hoort dit icm jouw mobo geen probleem te zijn.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 11:26:
Mijn videokaart klik ook niet over in de bios :p. Het voltage kan je niet zelf instellen op een K7S5A mobo, dus dat is het probleem ook niet. Ik hoorde net alleen iets dat de huidige videokaarten iets meer of minder voltage nodig hadden dan de oudere videokaarten. Aangezien mijn moederbord al wat ouder is vraag ik me dus af of mijn videokaart nou niet teveel of te weinig voltage krijgt van het moederbord en daardoor teveel of te weinig volt krijgt.
Kan me voorstellen dat als iets meer volt krijgt dan ie aan kan er op een gegeven moment mee ophoudt. Helemaal met het wat warmere weer en passieve koeling. Heb ik het voldoende verduidelijkt? Snap het zelf ook niet helemaal dus is een beetje moeilijk uitleggen.
Het is wellicht een idee om indd dat mobo te vernieuwen, gewoon om je hele systeem een stuk sneller te maken, maar daar zit je probleem niet, dat ECS bordje moet het gewoon doen

offtopic:
Ik heb hier waarschijnlijk een Gigabyte GA-7VAX over binnenkort, 2 maanden oud

Pagina: 1