• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
In Route66 kun je met een GPS werken, dat wil ik dus. Heb de leadtek gps muis gekocht, met een verloopje naar USB. Even een drivertje installeren en het werkt. Hierdoor kun je gewoon een Compoort aanwijzen voor het apparaat. Heb ik gedaan (COM6) en ingesteld in Route66.

Nu geeft Route66 wel aan dat de GPS-muis is gevonden, maar hij blijft staan op "wachten op gegevens". Verder gebeurt er dus niets :S

Wat zie ik over het hoofd? Het zou nu toch gewoon moeten werken?

- hardware always changes.. -

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:42

Arfman

Drome!

Hoe staat de muis ingesteld ? Deze kun je namelijk ook instellen op andere baudrates e.d. Standaard zou deze muis op 4800 baud moeten staan, op het NMEA protocol. Ikweet niet of je dat ook in Route66 kunt instellen ergens ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Jester
Ja dat kan, zal ik even aanpassen...

Thx, nu werkt hij! (irritant als er geen manuals bijzitten..)

[ Voor 48% gewijzigd door Jester op 26-07-2003 17:20 ]

• Jester
Volgende vraag/probleem

Als ik aan het rijden ben met de GPS aan, loopt ie achter de feiten aan. Ik bedoel dus dat als ik op een 80km weg rijd, de het pijltje van waar ik op dat moment zou zijn zo'n 200 meter achter ligt. Ik gebruik een kaartgrootte van 1km x 1km.
Mijn notebook is een Acer TM420 serie (P4 2,5Ghz, 512mb ram) Aan die snelheid zou het dus eigenlijk niet kunnen liggen...