eth0 krijgt geen ip meer van DSL Modem

Pagina: 1
Acties:

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 10:37

mayhem

Topicstarter
sinds gisteravond krijgt me linux (redhat9) bakkie, geen ip adres meer van de zyxel ADSL Modem. eth0 op een neer brengen helpt niet, staat goed geconfigureerd (ip via dhcp) draait al 2 weken goed, maar nu dus ineens niet meer.

Als ik de ethernet kabel van de linux server in een andere pc douw krijgt die wel een ipadres.
In mijn /var/log/messages zie ik dat dhcp broadcasts gedaan worden naar 255.255.255.255 maar die worden dus niet beantwoord.
Wie kan me helpen ?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

kun je die Linux bak niet gewoon een IP adres geven i.p.v het aan je DHCP server over te laten?

edit:

mmmmz....het is naar alle waarschijnlijkheid geen intern IP adres. Dan werkt dat dus niet...Sorry

[ Voor 39% gewijzigd door YellowCube op 25-07-2003 11:07 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• mayhem

mayhem

Topicstarter
nee dat ipadres krijg ik van mijn ISP, en het wel een vast ipadres, amar dat kan ik toch niet zomaar vast zetten op me NIC ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
hangt er vanaf welke isp je hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

mayhem schreef op 25 July 2003 @ 11:28:
nee dat ipadres krijg ik van mijn ISP, en het wel een vast ipadres, amar dat kan ik toch niet zomaar vast zetten op me NIC ?
als het echt een statisch ip adres is dan kun je dat gerust vastzetten op je NIC.
Volgens mij is dat zelfs de bedoeling.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• mayhem

mayhem

Topicstarter
nou dan ga ik dat gezellig proberen, ik laat het vanavond wel ff weten, gaat btw om Demon

• mayhem

mayhem

Topicstarter
uhhm, foutje gevonden... :o
nic zat niet goed in de pci sleuf....

Pagina: 1