[SSL]Problemen met certificaat

Pagina: 1
Acties:

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
We hebben sinds kort een bepaald stuk van de communicatie in ons programma omgezet naar secure connections (dit werd ons verplicht door de partij waarmee we communiceren). Eerst wordt een socket connection gemaakt met de andere kant, daarna komt het ssl stuk waar het certificaat (officieel uitgegeven certificaat)gebruikt wordt en als de communicatie eenmaal is opgezet worden er gewoon tekstberichten verstuurd. Is de communicatie klaar, wordt de verbinding zelfs fysiek verbroken (het is een inbelnetwerk).

Dit werkt ook allemaal, maar het probleem komt bij volgende communicaties. Het lijkt erop dat soms (5% van onze klanten heeft het wel eens) een stuk van het certificaat in het geheugen blijft hangen van windows. Er wordt dan ook niet gevraagd naar het wachtwoord van het certificaat maar de communicatie loopt meteen verder alsof het denkt dat het al een certificaat en alles heeft. Dit blijft dan ook fout gaan. Wordt echter het programma verlaten en opnieuw opgestart dan verloopt alles weer netjes.

Heeft dit misschien te maken met een soort van ssl caching ?? Bij windows xp en internet explorer 6 is er een knop "SSL cache leegmaken" bij internet options. Weet iemand hoe dit zit en voornamelijk hoe ik dit vanuit ons programma kan aanroepen ? :)

Voor het ssl stuk gebruiken een library van een amerikaanse firma die "Dart" heet en dat wordt aangeroepen vanuit een C++ dll.

Suggesties iemand ? :)

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 17:18

Peetman

Tjah....

Is het niet zo dat je een method vergeet aan te roepen die de boel weer leeggooit. Als ik bijvoorbeeld in de online help kijk, zie ik een clear/remove method staan bij het sessions object.

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
peetman schreef op 25 juli 2003 @ 10:28:
Is het niet zo dat je een method vergeet aan te roepen die de boel weer leeggooit. Als ik bijvoorbeeld in de online help kijk, zie ik een clear/remove method staan bij het sessions object.
Over welke online help heb je het dan ? :)