[Win2K] Exacte kopie van HD maken

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik zit hier met een computer waarvan de harde schijf aan het overlijden is.
Tijdens de POST geeft mn bios al de melding dat er iets mis is met de schijf, en dat deze zo snel mogelijk vervangen moet worden door een nieuwe om dataverlies te voorkomen.
Nu heb ik een nieuwe schijf gehaald (Maxtor 40Gb 7200rpm 2mb cache) en wil de oude schijf hier naar toe kopieeren, zodat ik niets kwijt ben. De pc boot nog gewoon met de oude hd, die doet het nu dus nog, ik weet alleen niet welk programma ik daarvoor kan gebruiken.

Ik heb na de search te gebruiken begrepen dat Norton Ghost hier een erg popi programma voor is, en ook precies kan wat ik wil. Wil namelijk ALLES (incl partitie en mbr overzetten, zodat ik gewoon verder kan op die nieuwe hd) overzetten.
Alleen waar haal ik Ghost vandaan? Op de site van symantec kan ik alleen de corporate edition als trialware downloaden, voldoet deze ook?
Of zijn er anders andere goede programma's die dit ook voor me kunnen?

Ikzelf zat te denken dat ik anders gewoon die HD moet formateren en Win2k eropgooi, en vervolgens vanuit DOS alles van de oude naar de nieuwe kopieer. Ik gok alleen dat dit uren zal gaan duren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ghost is idd een goed programma, relatief prijzig maar wel goed.
http://www.terabyteunlimited.com/ werkt ook goed (imho)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
De enige trial die ik van ghost kan vinden is de corporate edition, en ik betwijfel of die ook voor mij werkt?
Ik meen dat deze is bedoeld voor het clonen over het netwerk, schedulen, en alle andere taken welke nuttig zouden zijn voor een groot bedrijf.
Ik heb deze gedownload en geinstalleerd, en hier zit wel een "ghist.exe" bij.
Als ik deze op een bootable floppy zet, zou ik deze dan kunnen gebruiken voor een local disk 2 disk copy?

Edit:
- Doe dit maar niet, 't neigt een beetje teveel naar warez ;) - Deze op een bootflop gezet en na 25 minuten was mn voor 9GB volle 20GB schijf volledig gekopieerd naar mn nieuwe 40GB (beide Maxtor) schijf gekopieerd.
Bij de eerste boot werd chkdsk automatish uitgevoerd, en na een reboot draaide alles als een zonnetje vanaf de nieuwe schijf.
Dus een tip voor iedereen met het zelfde probleem; Zorg dat je Norton Ghost hebt

[ Voor 47% gewijzigd door SH007 op 26-07-2003 13:04 ]

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ok een ander kloon programma zoals DiskImage van PowerQuest (Ook schijf -> Schijf) werkte perfect :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Goh, frickY, jij ook hier :P.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Sensei Zeon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 11:32
een heel goedopen source programma hiervoor is Ghost For Unix:

http://www.feyrer.de/g4u/

zet een image naar een 2e schijf of naar een ftp server

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Handige tools om met je HD in de weer te gaan, dus ook clonen ed, had je ook hier kunnen vinden: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003) ;)

En vragen over software horen eigenlijk in Software Algemeen

Maar goed, probleem opgelost :)

[ Voor 13% gewijzigd door momania op 26-07-2003 12:13 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.