Vreemd printprobleem

Pagina: 1
Acties:

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 07:27
Goeiemorgen all,
ik heb nogal een vreemd probleem met verschillende printers, namelijk een laserjet 5 en een 4200.
De printers zijn op de server geinstalleerd met als standaardpapierformaat A4, en als ik ze installeer bij de gebruikers dan staan de lades ook op A4, so far so good.
Als ik dan via welk programma dan ook iets print (word, e.d.) dan staat de papierlade op "unspecified" en als ik dan print dan print ie op letter formaat, aangezien dan op de printer de melding "load letter" verschijnt.
Als ik het "unspecified" dan verander in A4 dan gaat het goed, tot ik het desbetreffende programma afsluit, dan is de instelling weer vergeten.
Ik dacht eerst dat het alleen aan office lag, ware het niet dat het bij alle programma's zo is, dus het formaat van de printerinstelling zelf staat op A4 maar als je via programma's print word het via een magische wijze letter.
Iemand misschien een idee of een oplossing ?
Ik heb al via de search gekeken, maar daar kwam ik dit vage probleem niet tegen ..
Thanx in advance :)

[ Voor 7% gewijzigd door dapluiz op 25-07-2003 09:28 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Op die 4200 kun je in ieder geval instellen dat letter gewoon op a4 print met met de optie letter-> a4

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:50

antimute

Developer

Lijkt me toch een printerdriverprobleem op de server.
Wij hebben hier 4100's en 4300's en daarbij staat in de printerdriver bij 'printing preferences' de papierlade op automatically select en paper zise op A4.

[ Voor 8% gewijzigd door antimute op 25-07-2003 09:35 ]

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik weet wel dat de programma's zelf vaak gewoon 'tijdelijk' onthouden, maar dat je het permanent kan instellen bij de printer instellingen in't controle paneel zelf. Dus eventjes controle paneel>printers, en daarin dan even zoeken om het goed te zetten?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-04 07:27
Ja via control panel --> printers staat het dus goed, en op de server ook.
Zelfs al verschillende drivers geprobeerd, maar het loste nix op :(

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welke Windows versie op server en welke op de clients :?

Foutmeldingen in eventviewer :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1