Ik heb een scriptje in elkaar geknutseld wat gebruik maakt van sessies. Als de gebruiker de pagina opent, moet hij "inloggen", wat inhoudt datie zijn naam moet selecteren uit een dropdown menuutje. Het ID wat daaraan gekoppeld zit wordt opgeslagen in een sessie, zodat het later gebruikt kan worden om data op te halen uit de mysql dbase.
login :
en later op :
Ik heb het eerst thuis zitten ontwikkelen en later geupped naar de server van het bedrijf. Het probleem is nu echter dat op het script maar op één machine wel werkt maar op de rest niet.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Aan de php.ini zou het (denk ik) niet kunnen liggen, want die is wat dat betreft identiek aan die van mij thuis. En bovendien zou hij dan nergens moeten werken dacht ik
Thuis gebruikte ik trouwens 4.2.3 en op de server van het bedrijf staat 4.0.4. Ik weet niet of dat verschil uitmaakt.
login :
PHP:
1
2
3
4
5
| session_start(); if($action=="goLogin") { session_register('personid'); $HTTP_SESSION_VARS['personid'] = $selPerson; } |
en later op :
PHP:
1
2
| session_start(); $persoonid = $HTTP_SESSION_VARS['personid']; |
Ik heb het eerst thuis zitten ontwikkelen en later geupped naar de server van het bedrijf. Het probleem is nu echter dat op het script maar op één machine wel werkt maar op de rest niet.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Aan de php.ini zou het (denk ik) niet kunnen liggen, want die is wat dat betreft identiek aan die van mij thuis. En bovendien zou hij dan nergens moeten werken dacht ik
Thuis gebruikte ik trouwens 4.2.3 en op de server van het bedrijf staat 4.0.4. Ik weet niet of dat verschil uitmaakt.