[vmware] data delen?

Pagina: 1
Acties:

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Situatie,

Werkstation windows XP, VMWare erop geinstalleerd met windows server 2003 enterprise edition.
Datashare aangemaakt op de 2003 machine met everyone full control. Als ik naar de VMWare directory browse zie ik geen shares maar alleen data van VMWare. Ik ben nieuw op dit gebied omdat ik anders altijd een testserver gewoon clean inricht.

vraag: Hoe share ik data van mijn werkstation met de VMWare virtual server?

bleh: Sluit dit topic maar heb het opgelost middels een usb storage key.

[ Voor 9% gewijzigd door mutsje op 25-07-2003 08:48 ]

Verwijderd

Je kan de verschillende partities hidden en niet hidden maken. Dus ik zou een partitie maken die bij beide operating system zichtbaar is.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
het is gewoon ntfs en ik kan die folder ook gewoon zien.. vmware maakt geen gebruik van een partitie maar van een folder..

• _nethack
  • Laatst online: 09-09 13:36

_nethack

We're all MAD here

Die Win2K3 server binnen VMWare moet je gewoon zien als een losse machine. Als je daarin een folder aanmaakt en die shared, dan kun je (mits je op de 2k3server het netwerk goed hebt ingericht) vanaf de WinXP machine via de netwerkomgeving die server benaderen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Operations ik denk dat ik het netwerk nog moet inrichten :+ maar zoals ik al zei dit is mijn eerste ervaring met VMWare.. komt dus wel weer goed. van mij mag dit topic op slot.

Verwijderd

Je moet gewoon even zorgen dat 'beide' machines verschillende IP-adressen hebben en unieke namen. Dan moet je de pc's gewoon vinden via de normale methode. (netwerk -> zoeken naar computer).

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je wel "Install VMWare Tools" gedaan op je virtuele Win2003 systeem?? Dan kan je namelijk ook wat makkelijker files uitwisselen.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1