Toon posts:

Aerocool Deepimpact hsf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben dit tegen gekomen

deep impact
Het oogt wel cool,
en als je de reviews volgt merk je ook dat het helemaal geen slechte cooler is.
Bijna goed genoeg om passief te werken op een xp1700 1.5vcore.

Design is simpel. Nu ik weet dat er hier op het forum enkele mensen hun eigen heatpipes hebben gemaakt.

Mss een goed idee om volgens dit design voor te werken.
ipv 1 Dikke heatpipe enkele dunne naast elkaar met daarover vinnen.
De lengte van de pipes zouden al veel uit maken.
Ook het aantal vinnen zouden nog een beetje xtra kunnen geven.

Ook kun je zien dat het maar een klein 60mm fan hebt
welke dan nog maar op 1 kant en dan nog geeneens de volledige lengte van de pipe blaast.
Casefans zullen dan ook wel een "impact" hebben op de resultaten.

Zelf dacht ik al dadelijk een groote 80/92mm fan te nemen en deze op een slimme manier te bevestigen.
Of een omhuizing maken dat er een airflow ontstaat die rond de pipe draait.
Hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan.

Hierbij wil ik dan ook vragen of niemand de wil heeft om ff te experimenteren of zelf ervaring heeft met deze cooler.

Ben beetje overtuigd dat dmv een heatpipe betere koelers temaken zijn dan de huidige slk900. :7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 04:26 . Reden: typo's ]

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 08:38
haha... maybe ..... deze koeler houd het denk ik een 172 watt peltiert nog wel koel ook... ;)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Verwijderd

Topicstarter
Vergelijk het met een alpha pal of swiftech ongeveer ,
afhankelijk van andere hardware en case fans al of niet

Ma ik denk wel dat dit serieus potentieel heeft.

Dit op een dual ,das toch de max

ps. als je mn link volgt kan je rechts enkele reviews lezen, 175W is beetje optimistische denk ik ;)
bij viperlair kan je een vergelijking zien met de swiftech ,de link is echt niet juist maar the artikel is er :)

duur is hij ook niet ,in germany is hij tevinden voor minder dan 50€

quote from viperslair:

So just how efficient is the Supertube? When it comes to metals, silver is the best conductor with silver pushing 10.312 K (watts/inch C). The Supertube on the other hand is capable of 72.184 K (watts/inch C) which even beats diamond at 16.000 K (Just for reference copper sits at 9.7790 K). Naturally, silver and obviously diamond are too expensive to use in this sort of application but the Supertube is lot easier on the wallet. How well this will equate to CPU cooling we shall discover later.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 06:23 . Reden: typo's en aanvullingen ]

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 08:38
ok mooizo...

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

Epsilon

gameenergy schreef op 25 July 2003 @ 04:50:
haha... maybe ..... deze koeler houd het denk ik een 172 watt peltiert nog wel koel ook... ;)
|:(

een black ice 1 pro radiator heeft er al moeite mee, laat staan deze koeler.

Nee, totaal onmogelijk. en ZEKER niet met die fan. Vroegâh werden celly's met 80watt pelts gekoelt tot onder het vriespunt. Dit wel met luchtkoeling. Echter, waren die ongelooflijk dikke alpha's met een delta 60HP om de boel enigsinds koel te houden.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
zou hier een 60-->80mm op kunnen?
want ik haat alle fans die onder de 80mm zitten (dat irri piep geluid!)

edit:
de andere aerocool koelers zijn wel goed
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm
(dit is de grootste site voor coolers die ik ken... (onderaan staan staat een menu vor P4/chipset en wc)
ik denk dat deze vast en zeker ook wel goed zal koelen
alleen jammer dat er geen koperen versie is

[ Voor 60% gewijzigd door ixl85 op 25-07-2003 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
mss iemand die heatpipes maken kan een koperplaatje nemen en enkel dunne heatpipes erop vast solderen en dan daar een groote 80/92mm fan erop plaatsen

dan is het opp vergroot en zou normaal beter moeten koelen, natuurlijk moet je er ook vinnen op plaatsen

allemaal zeer nauwkeurig werk dus

voor degene die me niet snapper: denk aan de alpha hs, precies allemaal nagels waar de fan lucht door zuigt, denk dan dit die nagel zeer kleine/dunne heatpipes zijn

natuurlijk is het bijna onmogelijk om dit zo klein temaken maar toch...

edit: Na het doorlezen van enkele andere hetapipes treads, zeker de methode van augustus is simpel . Denk ik wel dat het best mogelijk is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 19:27 . Reden: aanvulling enz ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Epsilon schreef op 25 July 2003 @ 17:21:
[...]

|:(

een black ice 1 pro radiator heeft er al moeite mee, laat staan deze koeler.

Nee, totaal onmogelijk. en ZEKER niet met die fan. Vroegâh werden celly's met 80watt pelts gekoelt tot onder het vriespunt. Dit wel met luchtkoeling. Echter, waren die ongelooflijk dikke alpha's met een delta 60HP om de boel enigsinds koel te houden.
dat zijn ook frotradiatoren die het lang niet halen bij "Echte" autoradiatoren

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 25 juli 2003 @ 20:28:
[...]

dat zijn ook frotradiatoren die het lang niet halen bij "Echte" autoradiatoren
Daar gaat het niet om slimmerd.. Het gaat erom dat die koeler veel minder capaciteit heeft dan een BI pro |:( En dus never een TEC koel kan houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 20:42 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

Epsilon

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 20:41:
[...]

Daar gaat het niet om slimmerd.. Het gaat erom dat die koeler veel minder capaciteit heeft dan een BI pro |:( En dus never een TEC koel kan houden.
Ik dacht het, jij typt het

scary :P

Verwijderd

Topicstarter
Als men nu een koperbuis nam van een groote diameter.
Ongeveer 2cm hoog en vanonder met een koper plaatje dit dichtsoldeerd.
Bovenaan net hetzelfde en daarin allemaal kleine 2 of 3mm gaatjes boren en 2 of 3 mm buisjes erin vast solderen en daarna vullen met water en dit koken waarna je het dichtsoldeerd.

Zou dit goed koelen?
Beter dan de deep impact?

Vinnen kan men dan ook nog toevoegen, lijkt me een heel simpele en goedkope oplossing maar is ze ook efficient?

Natuurlijk met een fan @7v erop :)

Zo krijg je een bos van heatpipes en daar kan lucht door of weggezogen worden.
Eventueel met vinnen.

Sinds alle heatpipes verbonden zijn wordt de warmte verdeeld over alle pipes ipv enkel de middelste het meeste warmte wordt.

Dit dan bevestigen zoals je een alpha pal bevestigd.

ps. Denk jij dat dit ontwerp degelijk is of weet jij hoe het beter kan?
Laat het me dan weten.
Ik ga het zeker wel eens uitproberen ,beginnend met een south/northbrigde koeler :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 05:03 . Reden: typo's en aanvullingen ]

Pagina: 1