Toon posts:

Bright versterker BS-675 wat zijn de specifikaties?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij staat een Bright versterker model BS-675. Speciaal gemaakt om op je pc aan te sluiten. Voordat ik hem ga gebruiken (op m'n pc) wilde ik eerst eens opzoeken wat de specifikaties van het apparaat waren, want volgens mij is dat ding uit de steentijd (10 jaar oud).
Google en de GoT search geprobeerd, maar geen resultaat. Zelfs geen ander model van Bright. Ik heb sterk de indruk dat die naam is opgeheven.

De boxen die ik eraan wil hangen zijn van Wharfedale (had ik ook nog nooit van gehoord) 8 ohm, 100 watt en een gevoeligheid van 86dB. Die boxen zijn best oke. Die heb ik op een andere versterker gehoord en dat klonk niet verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Schop. Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Laatste keer schop. Niemand weet het denk ik *snif* ;(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 03:56:
De boxen die ik eraan wil hangen zijn van Wharfedale (had ik ook nog nooit van gehoord) 8 ohm, 100 watt en een gevoeligheid van 86dB. Die boxen zijn best oke. Die heb ik op een andere versterker gehoord en dat klonk niet verkeerd.
Zijn het de Wharfdale diamonds? Dat zijn compacte speaketjes die al veeeele jaren bestaan en voor het geld erg goed klinken. Inmiddels zijn ze bij de 8.x lijn, maar door de jaren heen is het basisconcept hetzelfde gebleven. Wharfdale behoort tot de betere speakerbouwers, dus het is zeker geen troep. Ze verdienen ook eigenlijk een goeie versterker, dus dat je het even weet :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 27 juli 2003 @ 16:55:
[...]

Zijn het de Wharfdale diamonds? Dat zijn compacte speaketjes die al veeeele jaren bestaan en voor het geld erg goed klinken. Inmiddels zijn ze bij de 8.x lijn, maar door de jaren heen is het basisconcept hetzelfde gebleven. Wharfdale behoort tot de betere speakerbouwers, dus het is zeker geen troep. Ze verdienen ook eigenlijk een goeie versterker, dus dat je het even weet :)
Het zijn geen compacte speakers. Op de achterkant staat 505.2. Dat nummer slaat zeker op de lijn waar jij het over hebt. Fijn om te weten dat het geen troep is.

Inmiddels heb ik de Bright versterker maar gewoon aangesloten en het klinkt mooi hoor. Alleen het geluid uit de rechter box is harder dan uit de linker. Terwijl de balance in het midden staat. Dat lijkt me niet de bedoeling, toch? Ik koop wel een versterker die de boxen tot hun recht laat komen.

(Interessant is wel dat Bright blijkbaar een zeldzaam merk is. Niemand weet er iets van. Ik vind het altijd interessant om te weten wat het verhaal is achter zo'n onbekend merk. Hoe is het ontstaan? Hoe komt het dat het verdwenen is?)