Probleem met moederbord, MSI KT3 Ultra 2

Pagina: 1
Acties:

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 19:21
Hallo mensen,

Ik zit nu al 9 maanden achter de normale pc hier... ik had destijds een eigen pc gekocht, en zelf in elkaar gezet etc... beetje gemod... (casemodding ja..)
En toen wilde hij niet meer goed aan... tijdens het opstarten kreeg ik piepjes, en volgens de D-led code betekend dat dat er geen geheugen inzit. Terwijl dat er dus wel inzit. Heb alle slots al geprobeerd... etc Het geheugen heb ik in deze pc gedaan, werkt prima, het geheugen van deze pc in de andere geprobeerd... geen resultaat...

Nou toen heb ik hem teruggestuurd naar de winkel (Infobusiness) maar die zeiden dat het gewoon werkte, kreeg hem weer terug... ik kon hem niet opsturen naar MSI volgens hun, omdat zo'n clipje die het geheugen vasthoud was afgebroken.

Ik zit nog steeds met al die hardware hier, en 't is eigenlijk zonde om het te laten wegrotten... ik wil nog wel wat van die casemod maken, maar dan moet het wel werken. Als iemand me eruit kan helpen, heel graag!!! Anders moet ik weer gaan sparen voor een nieuwe mobo.

Wat hardware:

MSI kt3 Ultra 2
256MB 266mhz Kingston
256mb 266mhz Twinmos
20GB Maxtor 5400rpm
Geforce 3 TI 200

Wie geeft mij de verlossende tip? Ik ben echt ten einde raad!!!

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun je wat duidelijker de chronologie aangeven?

Is dit probleem ontstaan op het moment dat je aan het casemodden was (en blijkbaar een DIMM clip afgebroken is), of was dat lang geleden en heb je pas sinds kort last hiervan.

In het eerste geval is het aannemelijk dat je iets vitaals op het mobo beschadigd hebt en is de kans op herstel minimaal :/
In het tweede geval kan het van alles zijn en is eea een stuk hoopvoller. Lees in dat geval Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen eens door, probeer wat er staat en post je bevindingen hier :)

Oslik blyat! Oslik!

• Burning_Tyre
Ik heb deze problemen zo'n 9 maanden geleden gehad, daarna heb ik de hardware laten staan op me kamer er niet meer mee om gekeken.

Ik kwam een keer thuis van trainen en toen stond de pc uit, terwijl ik hem aan had staan dacht ik dus.

Alleen dat plastic clipje wat het geheugen vasthoud is los, niks met het moederbord zelf, ik wilde ff het geheugen goed aandrukken ;)

Het casemodden heeft niks met de problemen te maken, want het systeem heeft een paar maanden gewoon goed gewerkt!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Lijkt mij een kwestie van dikke vette pech, gewoon een nieuw mobo kopen en dit als een "leerles" beschouwen......

Want ik heb nog nooit van spontaan afbrekende Dimm-clips gehoord.....
Dan maar een avond 15 pilsjes minder drinken ;)

• Burning_Tyre
Is niet spontaan gebeurt, gebeurde bij het hard aandrukken van geheugen, maar de computer heeft het daarna gewoon gedaan hoor.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Burning_Tyre schreef op 25 July 2003 @ 03:03:
Ik heb deze problemen zo'n 9 maanden geleden gehad, daarna heb ik de hardware laten staan op me kamer er niet meer mee om gekeken.

Ik kwam een keer thuis van trainen en toen stond de pc uit, terwijl ik hem aan had staan dacht ik dus.
OK, PC is 'spontaan' uitgegaan dan. Kijk in de troubleshooter. Test vooral eens de voeding en de DIMMs op een ander mobo (indien mogelijk), ruk eens alle kabels los etc.
Alleen dat plastic clipje wat het geheugen vasthoud is los, niks met het moederbord zelf, ik wilde ff het geheugen goed aandrukken ;)
Lichtelijk lomp, maar idd hoogstwaarschijnlijk niet direct gerelateerd. Wel zou de excessieve kracht de geheugenbanen op het mobo verzwakt kunnen hebben waardoor eea door hittewerking toen je die keer weg was uiteindelijk dood gegaan is...
Het casemodden heeft niks met de problemen te maken, want het systeem heeft een paar maanden gewoon goed gewerkt!
OK, duidelijk. Doorlezen die troubleshooter dus :)

Oslik blyat! Oslik!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:26
Burning_Tyre schreef op 25 July 2003 @ 02:54:

Nou toen heb ik hem teruggestuurd naar de winkel (Infobusiness) maar die zeiden dat het gewoon werkte
Knap, als dat ding het volgens jou niet doet vind je niet? Maw, laat ze maar een mobo mee geven dat werkt, is dat die van jou, en kunnen ze dat ding werkend aan je laten zien doe je iets fout, maar waarschijnlijk zien ze in dat dit HUN geld gaat kosten omdat zij geen geld of een nieuwe kunnen krijgen, dus proberen ze je af te schepen. Laat ze maar bewijzen dat ie het doet zou ik dus zeggen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maverick schreef op 25 July 2003 @ 03:33:
[...]

Knap, als dat ding het volgens jou niet doet vind je niet? Maw, laat ze maar een mobo mee geven dat werkt, is dat die van jou, en kunnen ze dat ding werkend aan je laten zien doe je iets fout, maar waarschijnlijk zien ze in dat dit HUN geld gaat kosten omdat zij geen geld of een nieuwe kunnen krijgen, dus proberen ze je af te schepen. Laat ze maar bewijzen dat ie het doet zou ik dus zeggen.
Ehm, ik lees nergens dat TS CPU of voeding uitgesloten heeft. Kortom het is ronduit voorbarig om de winkel van twijfelachtige praktijken te betichten :/

Oslik blyat! Oslik!

• Burning_Tyre
De voeding is nog prima. Een q-tec, 400 watt apparaat, gekocht op de HCC beurs. Deze gaat ook prima aan, fans draaien ...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Burning_Tyre schreef op 25 July 2003 @ 12:56:
De voeding is nog prima. Een q-tec, 400 watt apparaat, gekocht op de HCC beurs. Deze gaat ook prima aan, fans draaien ...
En hoeveel volt levert het op alle lijnen :?

Voor de derde (en hopelijk laatste) keer:

Ga de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen na en post je bevindingen. Als je dat niet doet kunnen wij erg weinig zeggen om te helpen en vrees ik dat dit topic geen lang leven beschoren zal zijn...

Oslik blyat! Oslik!

• Burning_Tyre
Ik heb dus nog eens gekeken net, ff de vulcano 7+ cooler eraf gehaald, core ziet er nog prima uit... dus ff nieuw spul erop gedaan.. cooler weer d'r op. Mobo uit kast gehaald en alles op een plankje geprobeerd. En bij het opstarten hoor je 3x een piep achter elkaar, dan een tijd niks, dan weer piep.....piep....piep. En zo blijft dat doorgaan. En volgens de D-leds blijft hij hangen bij Memory size test, memory is damaged or not placed ......

Ik heb een AMI bios, nu eens kijken of ik die piepjes kan achterhalen.

• Burning_Tyre
't geheugen kan het niet zijn. Ik heb net nog even een reepje geheugen uit deze pc gepakt en erin gezet, maar nog steeds hetzelfde...probleem.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:50
al ooit de cmos gereset?

Strava | AP | IP | AW

• Burning_Tyre
ja...

• Burning_Tyre
Ik heb ook het batterijtje van het moederbord er aleens uitegehaald.

Verwijderd

De batterij van 't CMOS eruithalen heeft weinig zin. Je kan beter de clear CMOS jumper van het moederbord even omzetten.

Door de restspanning voor de CMOS & klok (meestal geleverd door een condensator) moet je de batterij er vaak uren uitlaten. Daarom hebben ze zo'n clear jumper uitgevonden. Die kortsluit de stroomtoevoer tijdelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 03:17 ]

• Burning_Tyre
Ik heb de jumper ook al gehad.

Pagina: 1