Toon posts:

Mail server opzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,
Ik werk bij een klein bedrijf van 10 users, momenteel zit iedereen op kabel, ik gebruik Winroute voor het delen van internet. We gaan later denk ik ISA gebruiken.
Op dit moment zit ons mail server bij ons ISP. Dus bij elk PC staat POP3 en SMTP van ons ISP ingesteld voor het ophalen en versturen van mail.

Maar soms is ons ISP down waardoor we geen internet verbinding hebben. Dus ik ben van plan een mail server op te stellen, indien we geen internet hebben toch naar elkaar intern mail te kunnen sturen. Ik heb Mdeamon trial gedownload en zitten testen en het lijkt een mooi programma te zijn. Ik zou naast de standaard e-mail een extra intern kunnen zetten maar dat wordt verwarrend voor de cliënts.

Wat ik wil eigenlijk is dat alle e-mails binnen komen in de mail server en dan door sturen naar de users. Maar als elke user een pop account heeft hoe moet ik die instellen dan?? Of moet ik contact opnemen met mijn ISP en èèn mail box van maken?? Wat is de beste manier om dit in te stellen en natuurlijk beveiligd. Extra info -> we hebben ons eigen domain.
Alvast bedankt :*)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 02:48:
Heren,
Extra info -> we hebben ons eigen domain.
Alvast bedankt :*)
Neem een linuxserver, stel mx records in voor je domeinnaam naar je nieuwe mailserver en maak aliases voor je personeel.

Het klinkt flauw en simpel, maar dit is denk ik het gemakkelijkst.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is ik ben niet bekend met linuxservers

Verwijderd

er is zat te vinden op het internet over het opzetten van mailservers onder linux. neem je windows ben je wel een hoop geld aan licentie's kwijt..en ik weet niet of je bedrijf er dat voor over hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 07:01 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ddc schreef op 25 July 2003 @ 02:56:
[...]

Neem een linuxserver, stel mx records in voor je domeinnaam naar je nieuwe mailserver en maak aliases voor je personeel.

waarom niet gewoon een windows machine neerzetten met Mdaemon erop :?

das voor de topicstarter makkelijker te begrijpen en te beheren

+daar heb je ook een Antivirus plugin voor, ook wel handig lijkt me

met linux kan het ook wel, maar als je er geen verstand van hebt moet je er gewoon niet aan gaan beginnen, je moet een systeem nemen waar je gewoon mee uit de voeten kan. voor de een is dat linux, voor de TS is dat (denk ik) gewoon Windows+Mdaemon

A wise man's life is based around fuck you

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ddc schreef op 25 juli 2003 @ 02:56:
[...]

Euuhh, hebben we het hier over Sendmail? Kijk eens naar wie het topic opende?
Lijkt het erop dat diegene met een paar muiskliks dat voor elkaar heeft?
Vrees van niet.
Er zijn niet voor niks enorme bibliotheken vol geschreven over de configuratie van Sendmail en Linux /Open Source.
Ik denk dat de topic starter meer heeft aan een Windows based oplossing dan aan een *.nix variant.
Ik zou als ik hem was eens kijken naar Maildeamon van Alt-N, zeer betrouwbaar en inderdaad met een aantal muiskliks te configgen. Kost wel wat maar is nog altijd goedkoper dan Exchange of zo.

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Heb je al eens gekeken naar www.software602.com en dan naar het paket lan suite. Dit is een alles in een paket "Secure mail server with anti-virus & anti-spam, built-in firewall and proxy for controlled Internet sharing" en niet te vergeten fax server en dit alles draait onder windows

[ Voor 4% gewijzigd door hessel|IA op 25-07-2003 07:36 ]

Grutte Pier fansels

Verwijderd

In Winroute zit een simpele mail functionaliteit heb je die al eens geprobeerd.

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 13:17
www.desknow.com
Goed, gratis, onbeperkte gebruikers en webmail en shared agenda's en files
Bovendien Windows én Linux...

[ Voor 18% gewijzigd door noma op 25-07-2003 08:06 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Of je neemt Kerio.. Die werkt ook wel en echt niet zo moeilijk...

Deze advertentieplaats is te huur!

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 07:50:
In Winroute zit een simpele mail functionaliteit heb je die al eens geprobeerd.
Idd, de MailEngine is voor zo'n (relatief) klein aantal gebruikers perfect. Ik heb hem ook draaien en dat gaat heel goed... Gewoon in DNS ook je MX naar je publieke adres laten wijzen, en je hebt (wat dat betreft) geen ISP meer nodig....

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 12:59

Pogostokje

* twiet *

Waarom geeft nou niemand de TS gewoon antwoord? Als hij linux wilde had hij dat wel aangegeven en in dit geval is dat oneindig veel lastiger om op te zetten dus waarom iemand ooit dat advies kan geven ..... |:(

TS:
MDaemon heeft een functie DomainPop waarmee je pop-boxen kan leeghalen en die lokaal kan distribueren. Het makkelijkst is daarom denk ik wat je zelf al aangeeft je provider alle mail voor het domein in 1 mailbox te laten gooien en die dan met je eigen server leeg te halen. MDaemon zoekt de mail uit en gooit het in de juiste mailbox van je gebruikers.
Op de computers van je gebruikers vul je dan de gegevens in van je eigen server (bij SMTP en POP3 hoewel je ook best in plaats van POP3 IMAP kan overwegen). En ... draaien maar. Interne mail heb je dan meteen. Externe mail wordt via je provider verzonden en opgehaald. Is de provider offline of je internverbinding om wat voor reden dan ook niet beschikbaar dan bnlijf je lokaal kunnen mailen en de mail naar externe partijen wordt verzonden zodra de verbinding weer in orde is.

Edit: Met Mdaemon heb je nog ook contactlists en calender, rules, autoresponders, viruscheck, span check en dergelijke, wat je met Winroute niet hebt. Mdaemon is daarom ook geschikt voor kleine bedrijven die iets professionelere willen zijn en aan samenwerken en planning willen doen. Wil je echt niks speciaals kunnen doen dan kan je winroute en nog wat bijna gratis mailservers proberen maar dan mis je dus wel een hoop. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Pogostokje op 25-07-2003 12:37 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pogostokje schreef op 25 July 2003 @ 12:34:
Waarom geeft nou niemand de TS gewoon antwoord? Als hij linux wilde had hij dat wel aangegeven en in dit geval is dat oneindig veel lastiger om op te zetten dus waarom iemand ooit dat advies kan geven ..... |:(
Volgens mij is WinRoute een WINDOWS applicatie en geen Linux... Daarbij willen ze ISA gaan draaien.... volgens mij is dat ook een Windows applicatie.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 12:59

Pogostokje

* twiet *

NTGiant schreef op 25 juli 2003 @ 16:42:
Volgens mij is WinRoute een WINDOWS applicatie en geen Linux... Daarbij willen ze ISA gaan draaien.... volgens mij is dat ook een Windows applicatie.
Volgens mij bedoelde ik dat ook niet. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1