Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slotcoolerfan omdraaien?

Pagina: 1
Acties:

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Hey, ik ga eindelijk ook eens beginnen met mijn casemod :9
Maar nu had ik even een vraagje over deze http://www.eynstein.nl/a/3025.html slotkoeler, er staat namelijk dat hij lucht naar buiten blaast, maar de cooler op mijn geforce blaast lucht naar zich toe, dus dat werkt elkaar tegen.

Nu wilde ik weten of deze simpel om te draaien is?

Owh, morgen gaat de zaag etc erin dus binnenkort volgen er uiteraard wat pics :7 (mits hij gelukt is natuurlijk :P )

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij maakt dat niet uit, nu wordt de hete lucht immers weggezogen. Bij CPU's is het namelijk ook niet zo erg of je nu laat blazen of zuigen.

offtopic:
Of rimmen. Nog 3 maanden Markstertje >:). Ik ook hoor :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 02:21 ]

• mdj84nl
Genghis Khan schreef op 25 July 2003 @ 02:19:
Volgens mij maakt dat niet uit, nu wordt de hete lucht immers weggezogen. Bij CPU's is het namelijk ook niet zo erg of je nu laat blazen of zuigen.

offtopic:
Of rimmen. Nog 3 maanden Markstertje >:). Ik ook hoor :P.
Ja maar nu gaan beide fans tegen elkaar inwerken, da tlijkt mij niet echt nuttig.

ik mis fok niet eens >:) het is nu toch niet meer leuk daar :{

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38

Felyrion

goodgoan!

hm.. dat kon nog wel eens lastig zijn. De meeste ventilatoren kun je niet zomaar andersom laten draaien. En door het ontwerp van de fan zelf kun je het gat ook niet naar de achterkant verplaatsen ben ik bang.
Ik denk niet dat dit wil :(

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mdj84nl schreef op 25 July 2003 @ 02:22:
[...]

Ja maar nu gaan beide fans tegen elkaar inwerken, da tlijkt mij niet echt nuttig.

ik mis fok niet eens >:) het is nu toch niet meer leuk daar :{
Welke GeForce heb je? Ik zou die koeler er vanaf slopen, passief koelblokje op de core zetten en die andere koeler lekker al het werk laten doen. Twee fans direct achter elkaar is ook maar overbodig.

offtopic:
Door het strenge regime? :P.

• mdj84nl
Genghis Khan schreef op 25 July 2003 @ 02:26:
[...]

Welke GeForce heb je? Ik zou die koeler er vanaf slopen, passief koelblokje op de core zetten en die andere koeler lekker al het werk laten doen. Twee fans direct achter elkaar is ook maar overbodig.

offtopic:
Door het strenge regime? :P.
Heb een geforce3, en ik haal liever niet dat koelertje eraf, want heet kan ie iig wel worden :Y) Helemaal door het ontwerp van de koelblok. (asus v8200)

offtopic:
Ja man, je mag helemaal nix meer, alleen die kutusuals mogen alles :P

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

SambalBij

We're all MAD here

Een GF3 moet toch wel passief te koelen zijn lijkt me?? Ik heb hier een GF4 Ti4600 met een passieve koeler erop en dat werkt prima :)
(Zo'n Zalman heatpipe geval)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

ik weet niet hoe die dingen pcies er uit zien, maar kun je niet de achterkant (ventilatie)gaten maken en dan andersom plaatsen?
met een btje modden moet dat lukken :)

edwindijkstra.nl

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

een fan andersom laten draaien is inderdaad niet zo makkelijk als de meesten denken. Ompolen heeft totaal geen zin. Ik durf niet te zeggen of je het ding om kan draaien, maar het is inderdaad wel verstandig de fans niet tegen elkaar in te laten werken, dan heb je kans dat de warme lucht blijft rouleren en dus de koeling alleen maar slechter wordt.

• Liberate te ex inferis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 09:06
Met die nieuwe liquid cooled units lijkt het me dat dit soort problemen in de toekomst vermeden kunnen worden.

"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."

Verwijderd

sommige fans kunnen idd niet omgedraaid worden omdat er een stukje electronica inzit om het toerental te regelen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Deze fan kan zeker weten niet omgedraait worden. Het is een zogenaamde centrifugaal fan, en die zuigt bij het hart en slingert de lucht dan naar buiten. Zou je hem andersom laten draaien, dan slingert hij nog steeds alle lucht naar buiten, alleen veel minder goed...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• mdj84nl
deepbass909 schreef op 25 July 2003 @ 16:50:
Deze fan kan zeker weten niet omgedraait worden. Het is een zogenaamde centrifugaal fan, en die zuigt bij het hart en slingert de lucht dan naar buiten. Zou je hem andersom laten draaien, dan slingert hij nog steeds alle lucht naar buiten, alleen veel minder goed...
hmm okay. lijkt me duidelijk :)

Kan ik meteen nog een vraagje stellen *)

Mijn geforcechip word nu 60 graden, is dat niet abnormaal warm? het geheugen word 47.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

neuh, als je die slotcooler eronderzet, zal het wel goed gaan zonder fan, en als je rare spikkeltjes op je scherm krijgt dan weet je dat het niet gaat :)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Mja, is wel wat warm ja... *Silentpuma werpt even een blik op VGAprobe* hm, is bij mij 52 en 39 graden. Heb er zelf maar een keer AS III tussen gestopt, die standaard greese-crap bedekte nog niet de helft van de core... Temps daalden daarmee enkele graden.

Maar je kaart moet het makkelijk trekken hoor, die van mij heeft meer dan een half jaar over de 80 gezeten. Bleek nogal hoog te zijn, oorzaak: heatsink raakte de core alleen maar op de rand! 1 van die flex-plugs was losgeschoten, lekker dan..

Misschien moet je voor wat meer caseflow zorgen, kan zeer veel schelen.

Use the Search Luke...

• mdj84nl
Silentpuma schreef op 25 July 2003 @ 20:34:
Mja, is wel wat warm ja... *Silentpuma werpt even een blik op VGAprobe* hm, is bij mij 52 en 39 graden. Heb er zelf maar een keer AS III tussen gestopt, die standaard greese-crap bedekte nog niet de helft van de core... Temps daalden daarmee enkele graden.

Maar je kaart moet het makkelijk trekken hoor, die van mij heeft meer dan een half jaar over de 80 gezeten. Bleek nogal hoog te zijn, oorzaak: heatsink raakte de core alleen maar op de rand! 1 van die flex-plugs was losgeschoten, lekker dan..

Misschien moet je voor wat meer caseflow zorgen, kan zeer veel schelen.
Hij is nu 60 met AS3 maar me kast staat nu wel open, normaal staat er een 80 mm in mijn deur op te blazen, denk dat dat de oorzaak is :)

Vandaag AS3 erop gedaan (vervangende kaart) maar had me temp niet bekeken voordat ik het erop had gedaan |:(
Pagina: 1