Toon posts:

NetMD versneld opnemen = traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie 's nachts,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een sony md mz-n505. Daarmee kun je o.a. op 32x snelheid opnemen via usb vanaf je computer.
Volgens mijn simpele berekening kun je dus met ongeveer 3 minuten een hele minidisc vol muziek blazen.
Nou heb ik het gevoel dat ik er bij mij wel 20 - 25 minuten over doe! Ik begrijp dat de mp3 bestanden eerst moeten worden geconverteerd naar een voor de md begrijpbaar bestandstype. Dat is niet erg, maar vervolgens duurt het per track ongeveer 1 a 2 minuten om hem te uploaden naar mijn md.
Als je dan een album van 12 tracks wilt uploaden ben je al gauw zo rond de 20 minuten kwijt. Is dat nou 32x?

Het lijkt mij niet dat het aan m'n computer ligt want dat betreft een 2,4ghz systeem met usb 2.0 onder win2k.

Heb/had ik nou te hoge verwachtingen van die 32x? Of duurt dit gewoon echt te lang?

p.s. ik gebruik de gewone meegeleverde software. OpenMG zoiets.

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-06 12:40

NEn

Zekersteweten

hmmz, ben niet zo bekend met NetMD, maar snelheidsproblemen met USB komen volgens mij vaak door slechte kabels (slecht afgeschermd enzo)....

(ik neem aan dat je wel alle USBdrivers goed hebt geinstalleerd (dus ook voor 2.0)... Voor de rest is die 32x waarsch wel theoretisch, maar is 1à2 min per nummer wel èrrug langzaam... maybe helpt het mailen van sony? mijn ervaring met sony is dat ze meestal wel zinvol (!) terugmailen... suc6

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:38

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb even een tip voor je.
Maak/download een MP3 van 1 uur.
Import die, en 'optimize format' naar LP2.
Als hij klaar staat dan pleur je hem op de MD. Dit moet in 5 minuten klaar zijn.
Duurt dat 10 minuten ofzo, dan weet je dat het fout zit.

Ga je werken met kleine rotbestandjes (lees: gewone 3minuten nummers) dan gaat er veel tijd verloren bij het bijwerken van de TOC (=~fat)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn drivers en alles zijn goed geinstalleerd ja. De meegeleverde kabel gebruik ik niet, omdat die identiek is aan de kabel die ik ook voor m'n digitale camer gebruik. Qua hardware zit het dus, denk ik, wel goed.

Die tip om een mp3 van een uur te maken is een goeie! Had ik nog niet aan gedacht eerlijk gezegd. Ik heb tot nu toe trouwens ook mijn muziek geupload volgens het gewoon stereo systeem. Ik kan voor het uploaden kiezen tussen: LP4, LP2 en stereo. Ik dacht dus dat stereo de minste compressie nodig zou hebben en dus sneller zou moeten gaan met uploaden.
Ik kan alle 3 de functies natuurlijk ook wel ff proberen...

Bedankt voor de tips! Zodra ik weer wat nieuws heb, laat ik het jullie weer horen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
32x is op LP4 met een fcking snelle pc. omzetten kost ontzettend veel cpu (brak kut programma) en uploaden zonder longplay is helemaal een drama. bij mij kapt ie er dan altijd mee.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
usb 1.1 of 2.0? Dat scheelt een hoop... Krijg je een melding als "Snel usb apparaat op trage usb hub" ofzo? Dan zit je op n langzame usb poort.
Pagina: 1