Toon posts:

Partitie is groter dan schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu het probleem dat me computer m'n hardeschijf nu als 57 gb ziet terwijl het een 40 gb schijf is. meer informatie over hoe dit is gekomen kun je vinde op Harde schijf plots groter na formateren . Me vraag is dus hoe krijg ik het voor mekaar dat me schijf weer gewoon als een 40gb schijf gezien word?

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
heb je al geprobeerd te wipen? of opnieuw fdisken.. maw de schijf (partities) opnieuw indelen. fdisk staat op je win98 bootdisk, anders www.bootdisk.com, of ook heel handig is www.madboot.com. check ook je biosinstellingen (kijk naar optie (auto)detect (hdd)). good luck

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Voor het knutselen aan partities werk ik met Partition Magic van Power Quest.
echt een geweldig programma. maar wat jazz zegt werkt ook, en is gratis

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Sluit in ieder geval zo min mogelijk devices aan om de detectieproblemen en foutief bewerken van de verkeerde harddisk te voorkomen.
offtopic:
http://www.powerquest.com/partitionmagic/ $69.95 USD maar er is wel een trialversie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum kun je nog meer handige freeware tooltjes vinden :)
Probeer eens Slate enzo B)

edit:
Oh, het is trouwens "x is groter dan y" en niet "x is groter als y" .. Titel fixed dus :)

[ Voor 40% gewijzigd door BalusC op 25-07-2003 07:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
partition magic en f disk werken niet. het probleem is dat me schijf voor groter word aangezien als dat hij zelf is. Maar ik zal even die freeware tooltjes uitproberen

Verwijderd

Als het dan niet werkt, heb ik een vermoeden dat je gewoon een 60 gig schijf hebt waar een sticker van 40 gb eropgeplakt zit ? :?

Dan klopt het wel. Als het de Maxtor hdd is, probeer het eens met Powermax tooltje van Maxtor zelf en kijk wat hij zegt..?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden het is gwoon een 60 gb schijf die me ooit eens als een 40 is verkocht en waar ik verder nooit echt naar heb gekeken :D duzzz mooi meegenomen korting :D
Pagina: 1