Toon posts:

WAN advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel thuis een standaard LAN-netwerk compleet met ADSL-Internet etc. Voor het delen van de internetverbinding gebruik ik een Draytek Vigor 2200E Router.

Binnenkort koop ik een notebook welke ik graag draadloos wil hangen aan mijn netwerk. De Notebook - Acer Travelmate 654LCi - heeft een ingebouwde WAN-aansluiting.

Ik ben nu opzoek naar een WAN-accespoint welke aangesloten kan worden op de router en makkelijk geconfigureerd kan worden. De accespoint moet een minimaal bereik hebben van 30 meter.

Ik weet voldoende van LAN maar bij WAN ben ik een newby, hulp is dus welkom.

_/-\o_ Welke WAN-accespoint kunnen jullie mij aanraden?_/-\o_

Verwijderd

jouw laptop heeft een 802.11b wlan aan boord.
deze kan overweg met 802.11b natuurlijk, maar ook met 802.11g. de laatste is sneller, maar daar heb je alleen iets aan als je in de toekomst nog andere 802.11g apparaten gaat kopen.

met 802.11a zal jouw laptop niet werken, dus die moet je niet hebben.

aangezien zelfs de goedkoopste el cheapo acces point wel 30 meter haalt maakt het niet echt uit en zou ik vooral op de prijs letten.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Beetje offtopic, maar wel voor de goede orde:

Je hebt het over WLAN, niet over WAN.

WAN staat voor Wide Area Network, wat behoorlijk anders is dan een LAN (Local Area Network) of WLAN (Wireless Local Area Network).

You can't have everything. Where would you put it?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier is met de search en de FAQ toch echt wel voldoende over te vinden hoor : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.