Ik heb liever zekerheid

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
quote Door ReemF (Litemod DOC) - Thursday 24 July 2003 21:42
Het kan best zijn, dat je volts wat extremer worden uitgelezen dan ze eigenlijk zijn, dat gebeurt ook met temps. Ook met Asus zijn de sensoren helaas niet altijd betrouwbaar. De waardes die weergegeven worden, zijn dus slechts een indicatie, niet een 100% zekerheid. En als je systeem verder stabiel is, is er weinig aan de hand. Andere programma's die je Vdimm zouden kunnen tonen, zouden hetzelfde melden als CPU-Z, dus hier zal weinig zinvols uit komen. Daarom dicht. unquote

Aan speculaties, vermoedens of nog erger heb ik en mede tweakers niets.
Ik heb liever toch één van die andere programma' s. als die min of meer dezelfde waardes uiltlezen geef ik je graag gelijk.
Daarbij een mobo instellen op 2.85 volts en dan 3.216 aflezen vind ik moeilijk af te doen als "slechts een indicatie" , blijkbaar gebruikelijk bij een top merk als ASUS
Ik ben wel blij dat jij in ieder geval ervan uitgaat dat er ook ander programma's zijn die Vdimms kunnen uiltlezen. Zou je er een paar kunnen noemen?
Zoals ik al zei heeft een search me niet geholpen.

EN het spijt me dat ik hiervoor een nieuwe topic moet openen, maar de vorige is m.i. nogal botweg afgesloten :(

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
EN het spijt me dat ik hiervoor een nieuwe topic moet openen, maar de vorige is m.i. nogal botweg afgesloten
Dan kun je daarvoor naar de betreffende moderator mailen.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Zelf heb ik helemaal geen vertrouwen in de sensoren van ASUS, zowel de bios als de probe wijken nogal eens af. Om zekerheid te hebben gebruik ik zelf een multimeter om de voltages af te lezen. Zie www.maximumoc.com, voor de plaats waar je de Vddr zou kunnen meten.

Edit:
De probe gaf bij mij aan dat mijn Vcore op 2.14 zat, terwijl mijn multimeter 2.29 V aangaf. Van die multimeter weet ik in ieder geval dat deze een afwijking heeft van maximaal 1 procent

[ Voor 28% gewijzigd door YoupY op 25-07-2003 01:22 . Reden: voorbeeldje toegevoegd ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mail ReemF eerst even voor toestemming als je een nieuw topic opent na een slotje.

Dit topic is gesloten.