Toon posts:

msi ilsr nforce2 en creative ti4600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 vragen.

ben sinds kort in het bezit van een msi k7n2 ilsr nforce 2 bordje :P
hierop heb ik een processor de athlon 2800+ 512 kb l2 cache
dit loopt niet lekker........nee dit gaat hard! })

maar goed...met het oc'en heb ik em op een fsb van 200 en een mp van 11 gehad.
gaf ie xp 3200 in xp aan :9 .....ook stabiel, en getest met sisoft sandra.
(verschijdene burns gedaan.)
maar....zodra ik 3dmark2001 draai, loopt de boel vast.
nu kan ik in de bios de agp voltage veranderen, en de mhz? (van 66-120 volgens bios)
maar wat ik ook doe, hij blijft vastslaan, bij 2001. en das jammer.
wat doe ik verkeerd, of weet iemand de juiste instellingen hiervoor. (of andere dingen.) de kaart is een creative ti4600 (standaard niks oc't 13260) goed?
mijn geheugen is 1 dimm samsung 512 mb pc 2700, voeding q-tec 450w. nieuwste bios zit erop.

en de 2 de vraag,

moet ik na alleen een proccessor update (van een xp 2000 naar xp 2800) ook alles opnieuw installeren?

alvast dank voor uwe reacties. _/-\o_

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Vraag1
Ben bang dat je geheugen het niet aankan, omdat deze al redelijk belast wordt met 200 Mhz. Wanneer je tijdens het draaien van 3D Mark terug komt in windows staat vaak de fsb te hoog, of het voltage te laag. Verder zou je de timings van de mem ook eens wat losser kunnen zetten, of het voltage van je mem nog wat omhoog gooien.

Verder is er al een topic over 3d Mark waar je misschien nog wel het een en ander uit zou kunnen vissen

Vraag 2
Nee

Verwijderd

Topicstarter
timings staan op dit moment standaard in bios (high performance)
maar hoe kan het dan dat ie met sandra (cpu) 5 keer de burn wel doorstaat?

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
3D programma's vragen eennaam meer van je systeem. Vooral doordat ook nog de AGP bus wordt gebruikt willen settings die eerder stabiel zijn met andere programma's (die de AGP bus niet belasten) wel eens niet stabiel zijn wanneer je 3D dingen gaat doen.

Dit zie je ook regelmatig terugkomen in benchmarks waarbij met verschillende programma's de maximum van je systeem wordt getest. Bij 3D apps ligt dit maximum vaak lager dan bijvoorbeeld met pifast of sandra.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 21:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Als je pc vastslaat staat er gewoon te weinig voltage op je cpu of krijgt je geheugen te weinig power. Gewoon je voltages wat opschroeven.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
de agp bus, gaat bij mij maar tot 1.7v....en dat heb ik ook geprobeerd.
dat extra power naar geheugen niet......kan ik nog wel even doen.
zal binnenkort even samsung pc3200 512 mb ophalen. (2 streepjes? dual? of is dat bullsh*t)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 07:26:
de agp bus, gaat bij mij maar tot 1.7v....en dat heb ik ook geprobeerd.
dat extra power naar geheugen niet......kan ik nog wel even doen.
zal binnenkort even samsung pc3200 512 mb ophalen. (2 streepjes? dual? of is dat bullsh*t)
Je agp bus heeft hier niets mee te maken. Dit zijn best wel OC basics.

Of bijvoorbeeld mem op hogere snelheid dan het voor gemaakt is te laten lopen geef je het meer voltage. Maar dat hoeft niet altijd te werken.

Om je mem te testen gebruik je memtest68.
Om je processor te testen gebruik je Prime95
Om het totaal van dit alles snel te testen zoals je chipset gebruik je 3dmark 2001

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1