[Email] Vraagje over GMX.NET

Pagina: 1
Acties:
  • 3.775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

aangezien je binnenkort bij Wanadoo geen mail meer kan ophalen als je niet bij hun bent ingebeld, wil ik overstappen naar een andere mail provider.

ik zit daarbij aan gmx.net te denken, maar die accepteren alleen duitsers en oostenrijkers en nog wat landen. gmx checkt ook echt of het huisadres wat je opgeeft echt bestaat.
ik ben wat topics tegengekomen waarin mensen het advies gaven om gewoon een bestaand adres in duitsland op te zoeken en die in te vullen. maar wat ik me dan afvraag; komen ze er op den duur niet achter zodat me account opeens disabled word? ik heb namelijk geen zin om na korte termijn _weer_ over te stappen naar een andere provider waardoor ik al mijn contacten weer op de hoogte moet stellen enzo.

als iemand nog betere providers dan GMX weet, graag. ik kan hier ook alleen maar verouderde topics over vinden en in de FAQ staan behalve GMX ook geen providers die aan mijn eisen voldoen (te kinderachtig domein, reclame enz.)
ik eis wel dat ik me mail via Outlook kan binnenhalen ;)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
als alternatief kan ik dds.nl aanraden. het kost wel pieken, maar op jaarbasis helemaal niet zo veel, een avondje stappen ongeveer, en het is snel en fijn enzo :)

ik heb trouwens ook een acount bij gmx, nog voordat ze alleen duitser wilden enzo, maar het werkt nog prima. Ik denk ook niet dat ze er achter komen.

[ Voor 33% gewijzigd door maratropa op 24-07-2003 23:42 ]

specs

• mjszwo
  • Niet online
gladiool schreef op 24 July 2003 @ 23:41:
als alternatief kan ik dds.nl aanraden. het kost wel pieken, maar op jaarbasis helemaal niet zo veel, een avondje stappen ongeveer, en het is snel en fijn enzo :)

ik heb trouwens ook een acount bij gmx, nog voordat ze alleen duitser wilden enzo, maar het werkt nog prima. Ik denk ook niet dat ze er achter komen.
tsja ik heb er geen geld voor over aangezien ik geen mail ontvang dat van levensbelang is ;)

maar wat bij Wanadoo zo is, is dat je een papier met cdrom krijgt thuisgestuurd met de inlog gegevens en password van je inbelaccount+mailaccount.
doet gmx dat ook? want anders zit straks 1 of andere duitser me mail te lezen

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10 08:04

Kama

Game Coordinator

geen providers die aan mijn eisen voldoen (te kinderachtig domein, reclame enz.)
ik eis wel dat ik me mail via Outlook kan binnenhalen
Als je eisen wilt stellen moet je betalen. Klaar. Registreer desnoods je eigen domein met 1 email adres ofzo voor weinig per jaar.

drs. Kama

• mjszwo
  • Niet online
Kama schreef op 24 July 2003 @ 23:56:
[...]

Als je eisen wilt stellen moet je betalen. Klaar. Registreer desnoods je eigen domein met 1 email adres ofzo voor weinig per jaar.
mwah... een domeinnaam dat een beetje degelijk is en mail ophalen via Outlook vind ik niet echt eisen, dat lijkt me ook wel gratis te krijgen. de vraag is alleen; waar?

Verwijderd

Ik heb een GMX account wat op naam van één of ander Duits ziekenhuis staan :D

heb t al een half jaar ofzo, alleen gebruik t nooit,

keek er laatst in, zat helemaal vol met spam van GMX zelf :|

maar je kunt net zo goed bij één of andere goedkope webhost voor enkele tientalle euro's per jaar een webhosting accountje nemen, daar zit meestal ook wel webmail bij,

zo heb ik zelf squirrelmail bij mijn webhost en ik moet zeggen dat bevalt me prima..

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

GMX is niet "wat het geweest" is...had het al in 1998, en toen prima, snel, betrouwbaar.
Komt nu gewoon te vaak spam op, ook al zet je alle filters aan. En bij te vaak en snel email checken begint gmx vaak te flippen. Betaalde optie, of toch maar een goede webmail (fastmail) is dan toch een betere keuze denk ik.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als ik dit allemaal lees. Wanadoo is nog lang zo slecht niet.
Geen spam, wel een nieuwsbrief eens in de zoveel tijd waar je je sinds kort ook van kan afmelden. Helaas alleen niet meer te checken vanaf een niet wanadoo netwerk.

Ik heb echter ook andere gedachten. Wanadoo zegt wel vaker dingen. Bijv. die mailbox van 20mb, daar past echt veel meer in, tot bijna 30 mb zelfs! Dus je kan het voorlopig denk ik nog best wel proberen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Caponi schreef op 25 July 2003 @ 00:35:
[...]

mwah... een domeinnaam dat een beetje degelijk is en mail ophalen via Outlook vind ik niet echt eisen, dat lijkt me ook wel gratis te krijgen. de vraag is alleen; waar?
Krent! Klote bedrijven die alles gratis weggeven. Mensen zien gewoon niet meer de waarde er van in.
Poepoeh 20 euro domein voor een jaar. 2 euro voor een e-mailadres per maand.
Poepoeh.

Ja sorry hoor, maar hier kan ik zo kwaad om worden. En dan vinden ze het gek dat bedrijven ineens aan de bel gaan trekken en beperkingen opleggen.

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54
Ik heb al jaren twee accounts bij gmx. Kan me niet herinneren ooit iets van een adres te hebben moeten doorgeven. Misschien is dat weer nieuw. Het werkt wel lekker, de spam blijft achter op de server en alleen de juiste emails komen outlook binnen.

Verwijderd

En dan heb je altijd Hotmail nog.
Maar dan krijg ik natuurlijk reacties van... "webmail".

Ik heb zelf dan een hoop e-mail accounts waaronder 3 hotmail.
Je kunt weliswaar hotmail ook gewoon in je outlook express binnenhalen, maar je hebt ook een aantal handige tooltjes op het internet (veelal shareware) waarmee je je hotmail kunt "porten" naar een pop3/imap.

Zelf draai ik thuis een mailserver die dus ook netjes elke 15min. via een pop3-gateway me 3 hotmail accounts leeg trekt en voor mijn mail-client lijken de hotmails gewoon pop3/imap accounts.

Nu zijn er verschillende van dit soort tools om een hotmail te benaderen als een pop3/imap, maar ik heb voor het gemak hier zelf een tooltje voor gemaakt omdat ik alleen maar trial-versies kon vinden en geen zin had om na 30-dagen te dokken (blijf een Hollander he)

Voor mij blijft me Wanadoo-account nog altijd de makkelijkste, maar misschien is op deze manier een Hotmail te overwegen

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 17:52
Ik heb een circa een jaar geleden bij GMX.Net een account geactiveerd en later nog een bij Gmx.CO.UK
Deze zijn allebei vol met onzin informatie en ze werken nog perfect.
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden was over GMX maar dat het nu toch afzakt.
Er komt af en toe een popup bij kijken en er zit teveel reclame troep bij.
Tevens blijft het duits...

Waar ik heel tevreden over ben is hushmail.com , je kunt ook accountname@hush.com gebruiken. Waarom ik er zo tevreden over ben is omdat het encrypted mail is. Als je ervoor betaald dan ondersteund het volgens mij ook SMTP en die andere Outlook meuk.

Als je er zeker van wilt zijn dat je overal kunt registreren en dat het email adres volwassen overkomt zou ik kijken naar XS4All, als het bij hun mogelijk is.

Anders kun je inderdaad zoals boven al vermeld werd een domain registreren en daarbij email nemen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:15

Nitai

Live the life you love.

ik heb gewoon een betaald abo genomen bij XS4all, tsja, ik ga dan niet voor Wanadoo betalen 2 euro per maand als ik voor ietsjes meer een goed emailadres neem met newszilla ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:50

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb ook al een tijdje een GMX.net adres.. Alleen krijg ik via pop3 bijna altijd een server-error terug. En de keren dat ie het doet, krijg ik een leuk spambericht binnen..
k raad het je erg af om te gaan gebruiken, het werkt zo brak als wat..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Ik gebruik sinds dds gestopt is met zijn gratis diensten GMX
Tot die tijd altijd tevreden geweest, sinds een half jaar ontvang ik +- 20 spam mailtjes per dag die geadresseerd zijn aan allemaal ***@gmx.net adressen. Gelukkig heeft GMX sindskort iets van een spam filter die bijna alles filtert maar je krijgt wel elke keer een mailtje van GMX dat er spam gefiltert wordt, en van wie dat mailtje is.

Het werkt nu nog wel goed, zolang hij de spam maar blijft filteren :)

Verwijderd

Ik heb al een paar jaar een e-mail adres bij SoftHome.net Het is gratis en je kunt je mail binnenhalen met Outlook (of een ander programma).
Mogelijke nadelen:
- je mag maar 1x per 10 minuten je mail binnenhalen en/of versturen
- misschien vind je de domeinnaam niet mooi

Verwijderd

Ik heb ook al een dik jaar 2 email adressen van GMX. Bij mij vroegen ze toen ook niet of ik uit Duitsland ofzo kwam >:)

Je kan je nu trouwens nog wel bij GMX aanmelden... gewoon een Duits adres opzoeken. De instellingen krijg je gewoon te zien op het scherm en niet via een cd-rom die je thuis gestuurd word. Dus je kan best wel voor GMX gaan ;)

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 08:53:
[...]

Krent! Klote bedrijven die alles gratis weggeven. Mensen zien gewoon niet meer de waarde er van in.
Poepoeh 20 euro domein voor een jaar. 2 euro voor een e-mailadres per maand.
Poepoeh.

Ja sorry hoor, maar hier kan ik zo kwaad om worden. En dan vinden ze het gek dat bedrijven ineens aan de bel gaan trekken en beperkingen opleggen.
kun je ook een zin quoten waarin ik zei dat ik het gek vond? ik heb nooit gezegt dat ik het gek vind, ik zeg alleen dat ik hierdoor een ander adres wil omdat ik 6 verschillende inbelaccounts heb en wel gewoon me mail wil kunnen checken (en niet via wanadoo webmail) wanneer ik van een ander account dan wanadoo gebruik maak.

overigens gebruik ik nu gewoon GMX en ik zie wel wat het word :)

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Read my lips: http://www.imap.cc
Guest account:
10 MB storage space
40 MB bw/month
IMAP/Web access
45 day no activity period
Taglines on emails
Ads in the web-interface
(no pop-ups)

Free

Member account
16 MB storage space
80 MB bw/month
IMAP/Web access
SMTP for sending email
Mail forwarding
Virus checker

$US14.95 one-time

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Je kan een gratis inbel account maken bij www.tiscali.be,
daar kan je je e-mail checken zonder in te bellen :)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Pagina: 1