Toon posts:

Raar geurtje uit computer

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn amd athlon xp 2400+ draait op 2250mhz al voor ongeveer 4 weken. maar de laatste paar dagen komt er een brandlucht uit mijn pc. waaraan kan dit liggen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 23:56 ]

Verwijderd

lol, goed topic man enne je van staan van 2400+ op 2250??
lees ff de FAQ door enne misschien zit er veel stof in je pc dat kan ook gaan stinken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 23:38:
lol, goed topic man enne je van staan van 2400+ op 2250??
Euhhh? Ik hoop dat je op het VWO wat duidelijker bent.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
uhm en nu in goed nederlands?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
mijn van staan van 2400+ op 2250mhz al voor een aantal weken
uhm en nu in goed nederlands?
Ja, graag in het nederlands

zo dan:

Mijn CPU, een 2400+, draait al een aantal weken op 2250mhz, maar sinds kort merk ik dat er een luchtje uit mijn pc komt. Mijn vcore staat op 1.725. Is dit normaal?

[ Voor 36% gewijzigd door phYzar op 24-07-2003 23:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 23:36:
mijn van staan van 2400+ op 2250mhz...
daar ging het dus om, wat is dat in het Nederlands?

ontopic: wat voor geurtje? brandgeur? verbrand plastic? eau de cologne? muffigheid?
probeer er eens achter te komen waar het vandaan komt: casefan, proc cooler, voeding, videoplankje etc

Verwijderd

phYzar schreef op 24 juli 2003 @ 23:42:
[...]

[...]

Ja, graag in het nederlands
dat bedoel ik dus, ik quote hem dus ff }:O

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry kwas er ff niet bij met me hoofd :) hehe gewoon een muffige geur die heel af entoe in een vlaag komt en daarna is het weer weg :S

Verwijderd

hmmz hoe oud is je kast en/of je fan's ? ik heb hier nml ook een ventilator staan van 10 jaar oud die een raar geurtje verspreid.

Verwijderd

Topicstarter
nee de casefans zijn een maand oud. dus daar zal het niet aan liggen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 23:47:
ow sorry kwas er ff niet bij met me hoofd :) hehe gewoon een muffige geur die heel af entoe in een vlaag komt en daarna is het weer weg :S
erm een keer in bad :S

nah ffe normaal dan maar
ik zou eens kijken of je koeler niet gewoon vol zit met stof
en kijk je temps eens na
als er niets vreemds te zien is en je cpu temps niet te hoog zijn zou ik me nergens druk over maken ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Muffig lijkt me niet zo ernstig, maak je kast anders eens open en ga eens snuffelen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 07:10
Exirion schreef op 24 July 2003 @ 23:39:
[...]

Euhhh? Ik hoop dat je op het VWO wat duidelijker bent.
Ik hoop dat jij op je informatica opleiding iets beter leest, want hij quote dit:
mijn van staan van 2400+ op 2250mhz
Misschien een beetje onduidelijk, maar wel iets beter kijken dan.

Ikzelf denk gewoon aan stof in de voeding wat een beetje aan het weg branden is. Of is het geen brandlucht?

[ Voor 8% gewijzigd door internetinfo op 24-07-2003 23:53 ]

Verwijderd

idd koop gewoon een lekker geurtje en bindt die met een touwtje onder je neus :S, ga desnoods als het erg vervelend is alles uit je kast halen, 1 voor 1 afstoffen zover mogelijk en je kast ook helemaal goed schoonmaken.

Verwijderd

Topicstarter
tis net of er iets aan het doorbranden is. de temps zijn normaal. idle = 42 grade en stressed = 49 niks om me druk over te make toch?

Verwijderd

neej idd, denk dat er idd zoals reeds eerder gezegt er wat stof aan het wegbranden is

Verwijderd

Allemachtig..jullie weten toch wel wat hij bedoelt of niet dan :? Geef dan een NUTTIGE reply en DAARNA kun je eventueel wel beginnen over zn taalgebruik.. Of niet dan? ;)

• internetinfo
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 23:52:
tis net of er iets aan het doorbranden is. de temps zijn normaal. idle = 42 grade en stressed = 49 niks om me druk over te make toch?
Toch wel. Een computer is geen geurwinkel. Hooguit geeft een nieuwe kast een luchtje van nieuwheid, maar anders ruik je een computer echt niet.
Aangezien jij zegt dat het lijkt dat er iets aan het doorbranden is, denk ik toch stof. Maak je kast eens open, vervolgens je voeding en blaas die eens goed
schoon.

[ Voor 28% gewijzigd door internetinfo op 24-07-2003 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
de kast is al 3 jaar oud :S

Verwijderd

internetinfo schreef op 24 juli 2003 @ 23:55:
[...]

Toch wel. Een computer is geen geurwinkel. Hooguit geeft een nieuwe kast een luchtje van nieuwheid, maar anders ruik je een computer echt niet.
Aangezien jij zegt dat het lijkt dat er iets aan het doorbranden is, denk ik toch stof. Maak je kast eens open, vervolgens je voeding en blaas die eens goed
schoon.
ook al gezegt :P

• internetinfo
Kap es even met allemaal zo bijdehand te doen. Hij zegt dat de kast al 3 jaar oud is en dat hij een soort van brandlucht ruikt.

Deze kan echt wel op slot als het zo langer door gaat IMO.

Verwijderd

IK VROEG TOG HOE OUD ZN STUFF WAS EN DAT I ALLES GEWOON MOEST GAAN STOFFEN ZOVER MOGELIJK EN ZN KAST OOK EEN WASBEURT GEVEN?! sorry voor de capslock :P

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunne dat ut stof is mijn kamer is namelijk bestwel stoffig :) en de geur lijkt van de voeding te komen. Dus ik zal dat ding eens goed schoonmaken. en even de proc koeler eraf halen en andere koelpasta erop doen :)

Verwijderd

Voeding e.d gewoon een keertje voorzichtig met stofzuiger uitzuigen. Hebk ook met mn oude p3 en p1 gedaan. Werkte prima ;)

Verwijderd

Het is veiliger om zoiets met een kleine stof blazer te doen ipv een stofzuiger. De kans dat het misgaat is zeer aanwezig.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit topic is een veel te goede kans voor een boel mensen om lekker offtopic en 'grappig' te doen. je hebt toch al wel genoeg tips.

TS als je wil kan je ook even een nieuw topic openen met daarin een wat betere startpost (o.a. je temperaturen enzo) en even in wat heldere taal zodat daar geen gezeur meer over komt van mensen die dat weer niet kunnen laten.....

[ Voor 48% gewijzigd door m-m op 25-07-2003 01:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.