Toon posts:

[XP] Spontane reboots bij setup. Steeds bij 34%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van WinXP Pro reboot de pc iedere keer bij ongeveer 34%. Dit is op het punt dat de setup bij 'Apparaten installeren' beland is.

Om nou de HD helemaal schoon te vegen ben ik ook niet zo'n voorstander van omdat op die HD ook mijn Linuxpartitie staat, die overigens nog prima werkt.

Wie-o-wie weet een oplossing???

PC met:
P4 2.66
128MB DDR RAM

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Is het geheugen wel goed?
dit heb ik namelijk ook is gehad

Ik zou memtest eens een nachtje laten pruttelen :D

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Al memtest gedraaid?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

partities al eens gechecked (ook al staart er dus linux op).
je mem even testen, desnoods even een lege hdd erin te hangen en kijken of het dan wel werkt.

Verder ook makkelijk om je specs eens te posten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga het uitproberen.
Ik post het wel of het wel of niet gelukt is!

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Ik denk dat het niet zal lukken.
"elke keer op 34%" lijkt erop dat er een bepaald apparaat (die hij herkent als hij 34% bezig is) defect is, of in ieder geval de oorzaak is van het vastlopen.

Ik had precies hetzelfde met een machine.
XP liep ie vast tijdens installeren hardware.
Met Windows 98 installeerde hij in 1x. Liep als een zonnetje totdat ik de onboard netwerkkaart wou installeren (die driver had Windows 98 niet).
Hij liep meteen vast. Daarna had ik in de bios de netwerkkaart uitgeschakeld en toen weer geprobeerd XP erop te zetten en het lukte in 1x.

Als het geheugen zou zijn zou het de ene keer op 34% zijn en de andere keer op 36% ofzo. Omdat hij bijna nooit op dezelfde plaats data naar het geheugen wegschrijft.

Succesv

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 20:35
Bij mij liep hij ook altijd op dat punt vast, lag aan mijn Realtek Netwerkkaartje die hij niet wilde herkennen.

Kaartje eruit gehaald, opnieuw geinstalleerd, kaartje na installatie bijgeprikt en hij herkende hem meteen automatisch???

Welkom in de wondere wereld van MS ;)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:36
Wanneer de setup opeens reboot, is het een hardware probleem
Wanneer de setup blijft hangen, is het een geheugen probleem

Haal eens al je PCI kaarten, en eventueel kaart, uit je kast (behalve video ;)) en schakel in je BIOS alle on-board zaken uit.

Als je Windows er weer op staat zet je stukje bij beetje alles terug en dan ben je er zo achter waar het hardware probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Vet tnx!

Lag aan m'n geluidskaart. D'r uitgeploept en XP installeerde goed.

Bedankt. :*)
Pagina: 1