Toon posts:

Op exchange inloggen met outlook wil niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een exchange 2000 server draaien, daarmee log ik in met mijn XP Pro machine via Outlook 2002. Als ik Otlook opstart krijg ik keurig een inlogscherm, met de username en domein al ingevuld.

Tot zover alles OK.

Ik heb ook een Notebook, AMD 1800, 256 DDR, Wireless Network. XP Pro

Als ik onder "Post" in het configuratiescherm een Exchange account toevoeg, servernaam of IP invul en gebruikersnaam, vervolgens op "naam controleren"klik, krijg ik de melding "Exchange server niet beschikbaar". Ik kan wel gewoon pingen naar mijn server.

Heel af en toe loopt hij een stukje verder, dan staat toch plotseling de naam van de server er, maar verder loopt hij niet door.

Mijn eertste gedachte ging uit naar het wireless netwerk, dat die misschien op een of andere wazige manier de bende verstoord, dus ik rechtstreeks de UTP kabel aansluiten op de LAN-onboard aansluiten. En wat denk je, precies hetzelfde.

Toen dacht ik dat het probleem misschien bij Windows 2000 of Exchange zat, dus ik denk "kep toch nog niks belangrijks er staat, formatteren die zooi"

Opnieuw installeren, en weer hetzelfde, mijn eigen machine gaat goed en de notebook faalt.

Alles zit gewoon goed op mijn ADSL router aangesloten die tevens als DHCP server dient. Hij deelt ook netjes de lakens uit aan de clients.

Als ik via Outlook Web Acces vanaf mijn laptop inlog gaat het wel goed.

Ook het andere verkeer van het netwerk loopt gewoon soepel met de laptop.
Ik heb nog geprobeerd om een andere gebruiker aantemaken op de notebook, maar dat had ook geen zin.

Ik heb het gevoel dat ik alles geprobeerd heb, dus als iemand nog ene hint heeft, dan verneem ik het graag.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Probeer eens de servernaam met ip-adres in het lmhosts bestand te zetten. Exchange werkt niet met IP maar via naam, en niet via DNS maar met NETBIOS-naming.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis op 24-07-2003 22:59 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Alles zit gewoon goed op mijn ADSL router aangesloten die tevens als DHCP server dient. Hij deelt ook netjes de lakens uit aan de clients.

maw: dat ding deelt ook de DNS server van je provider aan je clients uit..

dan moet je maar even zoeken naar de Faq van user mutjes, daarin staat precies uitgelegd hoe je dat kan veranderen

hint: dns forwarders gebruiken

2e hint, ga je eens goed inlezen in AD/Dns en exchange, dat scheelt weer een (mijns inziens domme) vraag

hangen die pc's overigens wel in je domain? zon inlogbox zou je namelijk niet moeten krijgen als je in een domain hangt

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 24-07-2003 23:00 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Dennis
Ohja, ik zit te wachten totdat ik te horen krijg dat Exchange wél werkt via DNS. Dat zal ook wel kloppen, Netbios was met Exchange 5.5, maar dat zal ondertussen wel verbeterd zijn.

Maar zwelgje geeft ook al aan dat het aan DNS/WINS ligt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

je moet je DNS instellingen gewoon goed inkloppen. Je client kan de FQDN naam van de Exchange2000 server niet resolven.

Kun je de Exchange server op DNS naam pingen >> nee >> ga dan eerst maar eens een goed boek lezen hoe het nou in elkaar zit in Windows 2000. Met name implementing DNS in a Microsoft Windows 2000 envirnoment. En kom dan eens hier terug.

• Dennis
mutsje schreef op 25 July 2003 @ 10:24:
Kun je de Exchange server op DNS naam pingen >> nee >> ga dan eerst maar eens een goed boek lezen hoe het nou in elkaar zit in Windows 2000. Met name implementing DNS in a Microsoft Windows 2000 envirnoment. En kom dan eens hier terug.
Doe eens lief joh :).

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 13:52
Hoe heb je je outlook ingesteld op je client?
Je kunt kiezen voor internet of exchange. Wil je het werkend hebben, moet je outlook voor exchange configureren. (ergens onder account/opties)

let the past be the past.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:10

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik denk wel dat ie de server op naam kan pingen. TS zijn je stores gemount? >:)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

ddc schreef op 25 July 2003 @ 12:52:
[...]

Doe eens lief joh :).
ik doe lief als je dit nog niet weet heb je niks in PN&S te zoeken maar kun je het beter in SA posten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SA
Idereen weer liev doen :*

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1