Toon posts:

MSI K7N2 + High Performance Settings?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw systeem gekocht.

MSI K7N2 Delta (400FSB)
AMD Athlon XP 2200+ (266FSB)
512 MB DDR (333)
GF4 TI 4200 128MB DDR AGP 8x

Nou is mijn vraag, in de bios instellingen zit een optie "High Performance Settings".
Nu heb ik naar de winkel gebeld en daar zeiden ze dat dit de stabiliteit van het systeen niet ten goede komt. Vooraang met de "Default Settings" draaide ik met 3D Mark 2001 10115 punten, met de "High Performance Settings" ruim 10580.

Heeft iemand ervaring met deze settings en kan ik dit beter wel of niet instellen in verband met de stabiliteit van het systeem.

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44
voor zo'n miniem snelheidsverschil zou ik er niet eens aan denken om een misschien wel instabielere setting te nemen. Als je dat toch per se wil is het een kwestie van proberen. Hij kan hoogstens een paar blauwe schermen geven en dat is geen ramp :)

Verwijderd

Hey. maar vind jij je systeem nu instabiel dan ? Je pc gaat er echt niet van kapot :o hoor......

sowieso denk ik dat dit topic weinig kans heeft......

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 23:05 ]

Verwijderd

Mijn stiefvader heeft ook dat MSI moederbord alleen dan met een Athlon XP 2800+

systeem deed het niet lekker, dus had ik een kijkje genomen in de BIOS

het draait juist stabiel hier op de High Perfomance optie
geen blauw scherm meer gehad of niks draait als een tierelier

Verwijderd

vreemd.....ik heb hetzelfde systeem, maar bij mij draait ie het best op de standard bios .
maar goed.....gaat als de brandweer......dat wel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Toverwoord = Tweaken :Y)

Gewoon zélf proberen/benchen/oordelen dus. 't Is nochtans jouw eigen systeem. Bij zulke BIOS opties worden gewoonlijk de algemene instellingen strakker gezet, vooral geheugen/cache instellingen :)

Grof voorbeeldje: bij 'Default' staan de DDR geheugentimings automatisch op 3-7-3-3 en bij 'High Performance' op 2-5-2-2. Wanneer je kwaliteitsspul hebt (Micron/Samsung/etc), dan moet dat in principe probleemloos gaan en ondervind je geen instabiliteit. In andere gevallen kan je systeem lees/schrijffouten in het geheugen ondervinden en hierdoor onvoorkomelijk gaan crashen. De oplossing is simpel: gewoon de BIOS instelling terugzetten of een CMOS clear doen (check mobo handleiding). Het brengt voor de rest absoluut geen schade aan de rest van het systeem. Hooguit, je systeem blijft stabiel (houden zo) of wordt instabiel (gevalletje pech; die ene instelling terugzetten dus) :)

Maargoed, dit behoort eigenlijk tot de basiskennis van de Tweaker en is derhalve geen topic op GoT waard. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.