DVD ik wordt echt helemaal GEK

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
ARRGGHH

Ok ik heb een creative DXr3 en een pioneer 105S (regio vrij nu)

Ok ik krijg het NIET voor elkaar om beeld op mijn tv te krijgen. Met windvd krijg ik wel beeld alleen gewoon opmijn monitor maar niet via mijn dxr3 kaartje.

Heb WinME en de laatste drivers van creative.

Wil remote select gebruiken voor het afspelen via de Creative player -> tv

Wie weet er nog een oplossing. Het enigste wat ik voor elkaar krijg via het kaart is af en toe storing (wel de film) op me tv

Help wil nu eindelijk wel eens BEELD :(

• Dezjay
heb nou beeld alleen met veel strepen der :?

Macrovision uitzetten heeft geen zin?

• Dezjay
Niemand ?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij moet macrovision niet uitmaken. Dat werkt alleen met het opnemen, niet met het afspelen (toch????)
verder zou ik het ook niet weten.
misschien s een andere tv proberen?

• Dezjay
tv is ook wel goed :)

doet het wel gewoon met de tv out van mijn g400

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een heeeeeele domme vraag, je hebt je DXkaartje toch wel met je videokaart doorgelusd het he ?

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Edit... Verkeerd gelezen :(
te weinig koffie op...

Verwijderd

Doorlussen is een goede optie, maaruh heb je de tv wel op't goede kanaal staan? (als je scart gebruikt is't "AV" ook wel "0".

btw het is IK WORD leer dat toch eens.. zo moeilijk is't niet..

• Dezjay
Nee is niet door gelust....

uit dat kaartje komt toch gewoon een signaal endat ros jedoor naar de tv ? Doorlussen is alleen als ik die film ook op me monitor wil zien (wat dus niet nodig is)

tis een scart kabel naar composiet die werkt goed (getets met tvout van g400)

tv staat op 0 krijg dus wel beeld alleen met veel strepen etc er doorheen

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
't kan ook zijn dat je G400 gezien wordt door de DVD-software. Probeer es de DVD af te spelen terwijl de TV-out van de G400 aan je TV zit vastgeknoopt.
Verder hebbik 't ook es gehad dat ik een DVD-tje wilde afspelen via de TV-out en dat ging via Camera-in op de Video-rec rechtstreeks via de scart weer naar de TV en toen had ik ook al last van de Macrovision. Allemaal kleur-verschuivingen/strepen/scrollend beeld etc.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Zijn de aanwezige zwarte balken onder en boven het afspelen van een dvdfilm ook software matig te verwijderen ?

Op monitor of tv.......

Verwijderd

hahaha, wat een knullige fout! :+

je moet de software van creaitve gebruiken om tv-out van je dxr3 te kunnen benutten!!!!

• Dezjay
Hmmz...

Macrovision heb ik uit en aangezet met remote dinges heef geen nut :(

G400 wordt denk ik niet herkend door de software tis gewoon de player van creative

• Dezjay
Op woensdag 29 november 2000 14:01 schreef yo681 het volgende:
hahaha, wat een knullige fout! :+

je moet de software van creaitve gebruiken om tv-out van je dxr3 te kunnen benutten!!!!
Je moet beter lezen ik heb die kabel getest met de g400 tv out !!!

Verwijderd

staat ie wel op PAL dan ?

Verwijderd

Alle dvd afspeelsoftware is beveiligd met die macromedia. Dit voorkomt dat mensen de film overnemen op videoband. De beveiliging is software matig dus is die te omzeilen. Hiervoor moet je dus een crack hebben. Geen id waar je die vandaan haalt.

Wat ook misschien zou kunnen is wat yo681 zei. Dat je de software van creative nodig hebt.

Verwijderd

macrovision heeft er helaas niks mee te maken.
ik heb een holywood+ kaart en toen ik nog een oude tv had (die geen NTSC) ondersteunde, kreeg ik ook allemaal strepen en zwart wit beeld als ik niet aangaf dat ik het beeld in PAL (geen pal-60!) wilde zien.
Met mijn huidige tv hoeft dat niet meer, en is het beeld bij regio 1 dvd's veel beter met NTSC dan met PAL

• Dezjay
pal50 / pal 60 ntsc alles geprobeerd :(

snap der gewoon niks van...

misschien signaal te zwak ? kabel is 7.5 meter

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Macromedia heeft er niets mee te maken dat je niets ziet. Als jij een videorecorder er aan zou hangen dan krijg je enkel licht/donker verschillen... je ziet wel gewoon beeld.

Ik heb zelf een Creative DXR2 met Creative 5X DVD (was standaard al regio vrij) en het werkt prima. Setup:

Creative DXR2 software geinstalleerd
Remote Selector 1.7

Kabeltje van mijn DXR2 kaart naar de SCART aansuiting van mijn video, en COAX kabel van video naar TV.. is allemaal niet hi-tech digitaal aangesloten maar goed, het werkt wel prima.

Overigens wel ff met Remote Selector je OUTPUT naar PAL zetten. Als je dat ding op "auto select" (oid) hebt staan en je gooit er een REG-1 DVD er in.. dat staat ie gewoon NTSC te bleren naar je TV/VCR.. en die zal het misschien niet helemaal snappen.

Probeer anders gewoon ff een mpegje of een video-cd af te spelen..

Maar zonder die Creative software krijg ik ook geen beeld via mijn DXR2 kaart.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Dezjay
Hmmz.. zal wel eens ff kijken of ik een andere dvd ff ken lenen misschien is de dvd verrot ?? nouja zie wel....

Verwijderd

hee goochem , dat ligt dus aan je gehackte firmware , als je de moeite had genomen om te lezen wat er bij stond voordat je 'm downloade dan had je gezien dat er bij de 105s staat dat als je die rpc1 firmware gaat flashen dat je dan een goede kans hebt dat ie niet meer werkt met losse mpegkaarten :(

heb hem zelf ook dus ......

Verwijderd

probeer eens via de s-video (=beter beeld)

• Dezjay
Op woensdag 29 november 2000 14:34 schreef Darkman het volgende:
hee goochem , dat ligt dus aan je gehackte firmware , als je de moeite had genomen om te lezen wat er bij stond voordat je 'm downloade dan had je gezien dat er bij de 105s staat dat als je die rpc1 firmware gaat flashen dat je dan een goede kans hebt dat ie niet meer werkt met losse mpegkaarten :(

heb hem zelf ook dus ......
Euhm.... Da stond der dus niet bij :( maar euhmm ken je dit nog oplossen dan ? ik wil regio vrij en goeie kwaliteit

S-video aansluiting heb ik nie op me TV maakt ook niks uit... moe het gewoon doen

• Dezjay
ke ben der achter wat het is :P

Mijn pc was niet geaard.. nu wel probleem opgelost :) ken ik eindelijk filmpje kijken :)
Pagina: 1