Toon posts:

internet verbinding maken en internet verbinding verbreken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat heb ik;

2 pc's, eentje met een internet verbinding en de ander zonder door middel van lan met elkaar verbonden.

wat wil ik er mee bereiken;

ik wil met de pc zonder internet via een lan verbinding, verbinding met internet kunnen maken en als ik klaar ben met internetten, de internetverbinding kunnen verbreken.
ik heb nu alles via microsoft internet connection sharing gedaan alleen dan kan ik wel verbinding maken maar deze niet verbreken 8)7
ik heb zelf het idee dat ik nu de totaal verkeerde software gebruik maar ik zou niet zo gauw weten wat ik dan moet gebruiken.

is het ook mogelijk om via afstand met een laptop op de pc met internet verbinding naar de pc zonder internet verbinding te kunnen komen?

Verwijderd

Wat is het operating system van de gateway? En welk OS draait op de client?

Verwijderd

Topicstarter
op de gateway draait windows 2000/xp en op de client draaien verschillende os systemen o.a windows xp/me/98se/2000/nt

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

als het goed is moet je een ICS verbinding ook kunnen beheren en dus ook de verbinding verbreken.

Dat is een extra optie die dan wel aangezet moet worden bij het delen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

simpel internet verbinding verbreken is bij windows xp/2000 gewoon netwerkkaart uitschakelen waar het internet op binnen komt.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat dacht ik ook maar ik heb het na 2 dagen zoeken niet kunnen vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
ja das de simpelste oplossen maar die netwerk kaart moet juist aanblijven omdat er iemand met een laptop wil inloggen dus dat gaat helaas niet

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16

ultimateharry

Team Slayer:-)

start->settings->network connections->rechtsklikken op connection 1 of zoiets->disable

Verwijderd

Als je het via win XP doet kun je gewoon simpel je connectie delen.

Rechterknop op de verbinding die je wilt delen - geavanceerd -
Andere netwerkgebruikers mogen van deze verbinding gebruik maken aanvinken -
Andere netwerkgerbuikers mogen de gedeelde internetverbinding beheren of uitschakelen -

Klaar :)

Verwijderd

Als je verbinding wil maken via een laptop van buitenaf dan moet jij een VPN server gaan opzetten dat wil zeggen:

iemand belt in naar jouw krijgt een ip van de VPN en gaat via een soort tunnel dan rechstreeks in je netwerk.
Let wel deze routers die dat kunnen zijn duur en je moet van je Isp ook toestemming hebben om een VPN te draaien

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

probeer eens Fli4L (www.fli4l.de) , das een linux-routertje vanaf floppy, zeer simpel in te stellen, en nog makkelijker te bedienen vanaf een windows-bak door middel van imonc, waarmee je kunt inbellen,ophangen, alles.. geschikt voor isdn, adsl, analoog, met meerdere uitbreidingen als je wilt.. ik werk er nu een jaar mee en hoef niks anders meer :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Winroute kan het met een webadmin. Kon je gewoon op dial en hangup klikken. Mits je een wachtwoord had (optioneel)

Heb ik een tijdje gebruikt voor m`n adsl tijdperk.

Kon m`n moeder de lijn opengooien en sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
kijk jongens zo komen we ergens... hartstikke bedankt helaas kan ik het nu niet gelijk proberen maar morgen op het werk zal ik er ff voor gaan zitten dus als ik via een laptop wil hoef ik alleen maar een vpn netwerkje te maken? dat moet wel lukken denk ik kan ik dan ook naar alle computers in het netwerk ? of alleen de gateway?

Verwijderd

ja alle pc kan je dan bereiken

your welkom
Pagina: 1