Middelste geluidspoort werkt niet, zowel SBlive als Audigy 2

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik weet dat er al vaker zo'n soort probleem is gepost, maar ik heb er geen kunnen vinden die net zo vreemd is als die van mij.

Ik draai Win XP Pro en heb daar een Audigy 2 in zitten. Het geluid komt uit een 4.1 Cambridge setje.

Het probleem is als volgt, ik krijg uit maar 1 poort geluid, de andere poort lijkt dood te zijn.
Op dit moment doen de 2 voorste speakers het dus niet, de achterste wel.
Het ligt niet aan de boxen; wissel ik de stekkertjes om, doen de voorste het wel en de achterste niet.

Ik heb al vrij vaak alles eraf gegooid, nieuwe drivers geinstalleerd, etc etc, het wilde maar niet lukken.

Toen dacht ik dus dat er wat mis zou kunnen zijn met de kaart zelf, en pakte ik m'n oude SB Live 1024 om die er in te drukken.
Eerst alles natuurlijk verwijderd, pc uitgezet, kaart erin, pc aan, SB live geinstalleerd, booten, en wat bleek; ook bij deze kaart is 1 poort dood!

Nu ben ik dus ten einde raad, ik heb echt geen idee van wat er mis zou kunnen zijn, beide kaarten lijken me nog gewoon ok, heb ze dan nog wel niet getest in een andere pc, maar in m'n oude deed de SB Live het ook gewoon goed, vage boel dus.

Heeft iemand misschien een idee, of is het enige dat me nu nog (hopelijk) kan redden een frisse Win XP install?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

staan je speakersettings in creative mixer wel goed ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

misschien is je cambridge voorste boxen kaduuk? test die ff op andere pc als het kan, mogelijk kortsluiting misschien in je set die poort naar the kloten brengt ofzo.

• TangLeFuzZ
yGiDoRp schreef op 24 July 2003 @ 22:04:
staan je speakersettings in creative mixer wel goed ?
Jep staan goed, software-matig heb ik alles al wel 100 keer nagelopen en getest.
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 22:05:
misschien is je cambridge voorste boxen kaduuk? test die ff op andere pc als het kan, mogelijk kortsluiting misschien in je set die poort naar the kloten brengt ofzo.
Nee met die voorste 2 boxen is niks mis, als ik de stekkers om wissel komt het geluid gewoon uit de voorstel 2 en zijn de achterste 2 dood.

Verwijderd

misschien helpt OS reinstall wel. je hebt zover dus alleen nagelopen en getest. maar een reinstall? als alles echt nie werkt. blijt nog 1 ding over lijkt me. ofnie?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Je kunt in Windows XP in het configuratie scherm bij Geluiden en Audioapparaten --> tabblad Volume --> Luidspreker-instellingen --> Geavanceerd instellen wat voor speakers je hebt. Zet hem daar eens op Quadrofonisch.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Misschien is je Sub wel kapot. Daar worden die speakers toch op aangesloten ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Probeer het eens zonder SB drivers, als ik het me goed herinner heb je deze helemaal niet nodig voor 4 kanaals geluid.
Dus in apparaatbeheer apparaat verwijderen, drivers verwijderen, computer uitzetten, kaart eruit een keertje overnieuw opstarten, weer afsluiten en dan kaart erin prikken klaar.
Kan natuurlijk ook gewoon de versterker zijn in de sub zoals yGiDoRp (kramp in m'n vingers van die naam nofi) opmerkt.
Zit er trouwens ook onboard geluid op je moederbord, die kun je misschien in je bios uitzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 22:23 ]

• TangLeFuzZ
Behoorlijk bizar, ik heb zonet m'n kaart weer 's geuninstalled, pc uitgezet, kaart in een andere PCI poort gedrukt, geboot, opnieuw geinstalleerd, geboot, en nu doet hij het ineens wel uit alle 4 de boxen :)

Echt vreemd, kan me haast niet voorstellen dat het aan die PCI poort lag...

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Of je kabels zijn brak, dat er een breukje in zit. Hebbie dat al getest?

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Pagina: 1