[FREEBSD] FAMP config: site werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Als freebsd newbie wilde ik eens mijn site (zie sig) onder freebsd aan de praat krijgen.

Dat is deels gelukt. Ik heb hem op

http://nan.ath.cx (Update: site is weer offline omdat probleem is opgelost)

gezet om te laten zien wat het probleem is: geen enkele link werkt. Ik krijg telkens de hoofdpagina terug terwijl het wel goed werkt op 2 linux bakken (de hoster en mijn testbak thuis).

Wie o wie herkent dit fenomeen en heeft enig idee hoe dit kan?

[ Voor 7% gewijzigd door Q op 26-07-2003 19:57 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Het lijkt meer op de software die je website beheert die het probleem veroorzaakt. De url verandert prima, dus aan apache ligt het niet, lijkt mij.

• Q

Q

Topicstarter
ddc schreef op 24 July 2003 @ 22:01:
Het lijkt meer op de software die je website beheert die het probleem veroorzaakt. De url verandert prima, dus aan apache ligt het niet, lijkt mij.
Dus zou het aan de php code moeten liggen. Maar waarom werkt het prima onder linux?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Dat vraag ik me ook af. Het enige andere, als het wél aan apache zou liggen, zou kunnen zijn dat alle url's worden ge-rewrite naar index.php. Heb je hem met bepaalde modules gecompileerd :?

Heb je trouwens de mogelijkheid om de code in te zien. Anders zou je eens kunnen debuggen :).

• Q

Q

Topicstarter
ddc schreef op 24 juli 2003 @ 22:19:
Dat vraag ik me ook af. Het enige andere, als het wél aan apache zou liggen, zou kunnen zijn dat alle url's worden ge-rewrite naar index.php. Heb je hem met bepaalde modules gecompileerd :?

Heb je trouwens de mogelijkheid om de code in te zien. Anders zou je eens kunnen debuggen :).
Hmm. Ik ga nog eens naar de apache config kijken en ook zal ik eens in mijn code gaan wroeten en wat debug statements er eens in gooien om te kijken of code wel geexecuted wordt....

p.s. ik heb na de ports upgrade alleen een make install clean gedaan, meer niet, geen speciale opties....

p.p.s. na ff een regeltje code in de juiste classe stuk te maken kreeg ik meteen eeen fout dus hij verwerkt de code wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Q op 24-07-2003 22:28 ]

• Q

Q

Topicstarter
Excuus quote knop ipv edit.

update: ik heb de httpd.conf nagespit en gehouden naast die van linux maar zie geen gekke dingen. Snap er niets van.

[ Voor 166% gewijzigd door Q op 24-07-2003 23:39 ]

Verwijderd

Ik heb het donker bruine vermoeden dat jij jou php niet goed hebt geconfigureerd.

als je b.v. een variabele uitleest werkt dat dan ?

'echo $testje' bij b.v. 'index.php?tesje=blabla'

Zo niet kijk ff of je php.ini wel goed staat in de /usr/local/etc/

let daarbij op dat de volgende waarde op 'On' staat:

register_globals = On

• Q

Q

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 00:24:
Ik heb het donker bruine vermoeden dat jij jou php niet goed hebt geconfigureerd.

als je b.v. een variabele uitleest werkt dat dan ?

'echo $testje' bij b.v. 'index.php?tesje=blabla'

Zo niet kijk ff of je php.ini wel goed staat in de /usr/local/etc/

let daarbij op dat de volgende waarde op 'On' staat:

register_globals = On
You are my hero. Inderdaad, nu werkt deze als een tierelier.

Nu heb ik begrepen dat dit eigenlijk een ongewenste situatie is dus wordt dit een klusje om grondig mijn code te gaan opschonen om uiteindelijk deze optie uit te kunnen zetten.
Pagina: 1