[XP] handy program to post/measure Vdimm?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Search helpt me niet zo veel. SiSoft Sandra and CPUz poppen up, maar ik begrijp niet dat Sandra Vdimm laat zien en (bij mij) laat CPUz onder memory, I/O Voltages 3.216 volts zien. Dat vind ik nogal hoog vooral daar ik bij mijn mobo Asus A7V333 via jumpers op het bord, op 2,85 heb ingesteld. Maar ook bij de default instelling van A7V333 krijg ik waardes >3.1 volt.
Dit bij een Corsair 512 Platinum 3200 cas 2 reepje rev. 1.2, die overigens niet boven de 172 FSB wil komen bij 2,2,2, 5T en een redelijke, maar foutloze memtest >1000%

Is er een apart handig programmaatje dat de actuele Vdimm kan laten zien, of is de waarde bij CPUz test juist en heb ik een hele rare erg hoge Vdimm?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wat zeggen de meetwaardes in je bios?

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Niets/
De bios van Asus A7V333 vertellen daar niets over :(

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Het kan best zijn, dat je volts wat extremer worden uitgelezen dan ze eigenlijk zijn, dat gebeurt ook met temps. Ook met Asus zijn de sensoren helaas niet altijd betrouwbaar. De waardes die weergegeven worden, zijn dus slechts een indicatie, niet een 100% zekerheid. En als je systeem verder stabiel is, is er weinig aan de hand. Andere programma's die je Vdimm zouden kunnen tonen, zouden hetzelfde melden als CPU-Z, dus hier zal weinig zinvols uit komen. Daarom dicht.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.