Geheugen getest eerst fouten en nu opeens goed

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb vandaag mijn geheugen getest, omdat mijn systeem steeds spontaan resette. Ik heb een Asus A7n8x Deluxe met 1 GB interngeheugen (512 op bankje 1 en 512 op bankje 3)

Ik heb toen met memtest het geheugen getest en had toen 180 errors (bij test #5). Zo af en toe hoor ik bij het opstarten met dat speechmeldtstemmetje dat het geheugen niet goed is.
Gisteren heb ik het geheugen opnieuw getest en toen hadden beide geheugenblokjes 0 errors.

Hoe kan dit?

Verwijderd

Heb je niks veranderd in je bios? Bv geheugentimings?

Verwijderd

he vervelend nou, hoe kan dat nou weer dat i ineens het weer goed doet :S

maar ff ontopic: Je had eerst heeel erg lang steeds dat je systeem spontaan resette en nadat je een test had gedaan doet de pc het weer helemaal goed? zit er in die test niet een automatisch correctie functie oid? :S

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
mischien ook wel fijn om te weten over wat voor geheugen dit gaat?
dus merk, snelheid, instellingen e.d. :)

• Binnetie
Het geheugen is van Dane-Elec PC3200. Ik heb hier ene geheugenblokje liggen en deze hier zit een glimmende sticker op van Adata. De chipjes die erop zitten zijn van Samsung.

Ik heb niks in de bios ingesteld alleen de bussnelheid op 166 mhz (heb een XP 2800 333 mhz) en daarna stond het geheugen op 200 mhz (kan ik zelf niet aanpassen).

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
heb je je timings niet te strak staan?
5-2-2-2 bijvoorbeeld ipv 6-3-3-2 ofzow :? (kweenie wat Dane-Elec voorschrijft?)

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Binnetie schreef op 24 July 2003 @ 20:05:
Ik heb vandaag mijn geheugen getest, omdat mijn systeem steeds spontaan resette. Ik heb een Asus A7n8x Deluxe met 1 GB interngeheugen (512 op bankje 1 en 512 op bankje 3)

Ik heb toen met memtest het geheugen getest en had toen 180 errors (bij test #5). Zo af en toe hoor ik bij het opstarten met dat speechmeldtstemmetje dat het geheugen niet goed is.
Gisteren heb ik het geheugen opnieuw getest en toen hadden beide geheugenblokjes 0 errors.

Hoe kan dit?
Test jij ze in combinatie of individueel? Ik heb ook zo'n mamaplank met problemen van het geheugen..

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Ik had ook een keer geheugen problemen en memtest gaf ook bij mij bij test 5 aan dat ik errors had. Ander geheugen hielp echter niet, dus andere proc geprobeerd. Bleek dus toen aan de proc te liggen. Dat was een AMD Athlon 1200. De proc gaf ook in een ander mobo dezelfde problemen en steeds op andere geheugen adressen errors, ik zou er in jou geval dus goed rekening mee houden dat je processor het begeven heeft.
Als je je processor overclockt hebt zou ik m in ieder geval even terug gaan klokken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Binnetie schreef op 24 July 2003 @ 20:45:
..Ik heb niks in de bios ingesteld alleen de bussnelheid op 166 mhz (heb een XP 2800 333 mhz) en daarna stond het geheugen op 200 mhz (kan ik zelf niet aanpassen).
Dat kun je niet zelf aanpassen :? Ik zou het toch eens proberen want hoe vreemd het je in de oren mag klinken, in dit geval zal je pc sneller lopen als je het geheugen op 166MHz laat draaien i.p.v. 200MHz (dan is het in sync met de FSB).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Binnetie
Dus ik moet hem gewoon op 166 mhz zetten in plaats van 200 mhz? Ik meende dat je dit geheugen gewoon op 200 mhz kan draaien omdat mijn asus mb dat ondersteund.

Toen ik fouten kreeg had ik ze allebei getest. Ik had fouten in de gebieden van 640 tot 650 mb...

• Binnetie
Crash-Override schreef op 24 July 2003 @ 21:17:
heb je je timings niet te strak staan?
5-2-2-2 bijvoorbeeld ipv 6-3-3-2 ofzow :? (kweenie wat Dane-Elec voorschrijft?)
Van timings heb ik verder weinig verstand en die heb ik ook niet veranderd.

Mijn processor heb ik ook niet overgeclocked....
Pagina: 1