Toon posts:

Kleuren uitprinten in Excel?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.754 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me gebruikt Excel en moet hoognodig weten hoe je bepaalde cellen in kleur uit kunt printen.

Ik zelf heb geen Windows, dus ik kan hem niet helpen. Ik weet ook niks van spreadsheets en zeker niet van Excel, dat heb ik ooit een of twee keer gezien, maar verder kan ik er niks mee.

Ik heb zijn Excel-document wel geprobeerd te openen in de paar spreadsheet programma's die ik hier heb, maar ze krijgen het allemaal niet geopend.

Dus zo eerlijk ben ik maar even, ik hoop dat iemand die verstand heeft van Excel me hier toch mee kan helpen.

Mijn vriend probeert een Excel document uit te printen met bepaalde vlakken ingekleurd. Hij print het uit op een kleuren-inkjet, maar het wordt allemaal zwart-wit. Hij heeft het naar een vriend van hem gemaild die ook Excel heeft en een kleuren-inkjet, maar daar wordt het ook zwart-wit uitgeprint.
Weet iemand hier iets zinnigs over te zeggen wat ik hier aan kan doen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> Software Algemeen

Paginainstelling van het Exel document op z/w staan?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen
En staan z'n printerinstelling wel op kleur? Bestand -> Afdrukken -> Eigenschappen -> Papier/Kwaliteit. Hier kun je instellen dat hij in kleur of zwart/wit moet worden afgedrukt.

edit:
Wat hij zegt dus :+

[ Voor 7% gewijzigd door Compubiter op 24-07-2003 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is echt iets vreemds aan de hand met dat document.

Een vriendin van me heeft ook Excel en een kleurenprinter.
Zij kan wel Excel documenten in kleur afdrukken.
Maar dit document komt er in zwart wit uit :?

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Het is nogal dringend, dus als ik er een betaalde Microsoft helplijn voor moet bellen, wil ik dat ook graag doen.

• Compubiter

Compubiter

Think again

En de tips die wij gaven? Heb je anders het bestand, mail hem ff naar het adres dat in m'n profiel staat, dan kijk ik er wel even naar. Tenzij het vertrouwelijk is natuurlijk :P.

Wat zou kunnen is dat de standaardopties voor het afdrukken zijn aangepast, ik weet niet in hoeverre dat kan.

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen bij "afdrukken" staan gewoon op kleur.
Als hij een afdrukvoorbeeld wil bekijken, is dat ook gewoon in kleur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog even vragen naar die standaardopties.
Dat zou betekenen dat uitprinten vanuit Word in kleur ook niet zou moeten kunnen toch?

Ik zou je graag het bestand mailen, maar dan krijg ik ruzie.. Het is een zakenman en het bestand bevat zeer vertrouwelijke informatie over zijn bedrijf. Dus het is niet de bedoeling dat ik dat verder mail..

Maar bedankt voor de tip. Ik ga nog even bellen.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Via Bestand -> Pagina-instellingen -> Blad. Hier staat een vinkje onder Afdrukken "Zwart-Wit". Staat die toevallig aangevinkt?

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:15
Of heb je mischien de standaard Windows printer driver geinstalleerd? Die wil soms nog weleens zwart-wit zijn, had ik een keer last van. Daarna de gewone geinstalleerd was het over.

Je hebt niet zo'n printer waarbij je de zwart & kleurencardridge steeds om moet wissellen hè :?

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 24 July 2003 @ 21:08:
Via Bestand -> Pagina-instellingen -> Blad. Hier staat een vinkje onder Afdrukken "Zwart-Wit". Staat die toevallig aangevinkt?
Nee, dit heb ik al geprobeerd, maar ook dat vinkje uitzetten, hielp niet, hij bleef gewoon zwart wit printen.

Ik ga inderdaad eerst even vragen of hij de standaard printer driver heeft geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
De printerdriver kan niet het probleem zijn, want hij geeft bij "Afdrukken" wel de goede printer aan (je kunt kiezen voor "HP Deskjet 840C", en dat is die printer ook.)

En nee, dat is dus inderdaad niet zo'n printer waarbij je de cartridges moet omwisselen.. Zou wel een beetje stom zijn :)

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Excel kan nogal eens vreemd doen in een sheet, waar dat aan ligt is volgens mij niet altijd te achter halen. Heb je al een deel van de sheet gekopieerd naar een nieuwe xls bestand ?
en dan die geprint.....

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Pagina: 1