[PHP] ini settings aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus opdracht gekregen om een peak scriptje te maken in een IRC bot (ja de bot is in PHP :+). Nu wil ik met een ini werken die wordt ge-update als iemand het channel joint.

Het probleem is nu dat ik de ini file wel kan uitlezen in een array met parse_ini_file maar hoe kan ik die ini updaten?

Heb al gezocht in de manual maar nergens iets gevonden :(

het gaat hier dus NIET om settings in de php.ini!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
fopen, fread, fwrite :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat schrijft gewoon iets aan het einde van het bestand, ik moet dus een willekeurige regel kunnen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 18:30:
Dat schrijft gewoon iets aan het einde van het bestand, ik moet dus een willekeurige regel kunnen aanpassen
Inlezen, aflopen tot je aan de betreffende regel komt, wijzigen, wegschrijven? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 18:30:
Dan gooi je alles in een array(exploden op \n) en met een preg_match in een loop vind je de goede regel, die verander je daarna en schrijf je de hele zut :)

[ Voor 3% gewijzigd door supakeen op 24-07-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zou ook met een database kunnen werken; of de sessie timeout op een jaar zetten. Wellicht een interessant alternatief..... :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Spider.007 schreef op 24 July 2003 @ 18:44:
Je zou ook met een database kunnen werken; of de sessie timeout op een jaar zetten. Wellicht een interessant alternatief..... :)
Sessie timeout op een jaar zetten? :? Als dat zou kunnen, zou dat imho een vrij grote blunder zijn.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

gorgi_19 schreef op 24 July 2003 @ 18:48:
[...]

Sessie timeout op een jaar zetten? :? Als dat zou kunnen, zou dat imho een vrij grote blunder zijn.. :X
PHP:
1
ini_set("session.gc_maxlifetime", 60*60*24*255);
Lelijk he :D

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Nu alleen nog: voert hij dat in praktijk uit? Voor zover ik weet negeert ASP dit namelijk bij een Session Timeout.. :)

Cursus hoe blaas ik een server op voor beginners... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met een database zou inderdaad wel een handig initiatief zijn, maar wat heeft die session timeout daar nu mee te maken? ini_set past toch de PHP.INI aan, wat NIET nodig was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 19:18:
Met een database zou inderdaad wel een handig initiatief zijn, maar wat heeft die session timeout daar nu mee te maken? ini_set past toch de PHP.INI aan, wat NIET nodig was ...
Het idee is dat de instellingen dan in de sessie komen te staan; in plaats van de tekst file :)

---

Pagina: 1