Toon posts:

[J2EE/SQLServer] Exception bij 2e verwijderen+toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal
Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik zal even kort een situatieschets geven.
Ik heb een soort kalender met JSP gemaakt, de maanden zijn in dagen ingedeeld, deze dagen kunnen een bepaalde eigenschap (diensttijd) krijgen. Bijvoorbeeld: 3-9aug=rood, 10 aug=groen, 11-13=rood, 13 aug=groen.

Wanneer ik op de knop bewaren druk (jsp-pagina) wordt via een sessionbean eerst alle dagen van aug verwijderd. Daarna worden de dagen toegevoegd. een record bestaat uit:(userID,)kleurID,beginDatum,EindDatum.

Bij de eerste keer op de knop bewaren drukken gaat alles goed(ook al staat alles al in de database!!!!), dan verwijderd hij netjes alles en voegd de nieuwe gegegevens weer toe. Wanneer ik daarna nog een keer op de knop bewaren druk geeft hij een fout tijdens het verwijderen.

(in de sessionbean doet hij een findbycurrentMonth(.....), dit resultaat(Collection) doorloopt hij dmv iterator, waarna hij elke item verwijderd. )

Ohja de eerste keer verwijderd hij in de goede volgorde. dus 1(3-9),2(10),3(11-13),4(13)

Bij de tweede keer doet hij het echter in de volgende volgorde:1,4,3. en geeft daarna een exception dat nr 4 niet is gelukt!. Hij zegt dat hij deze niet kan vinden,in de database staat hij echter wel!!!

Dit is de exception: TransactionRolledbackLocalException, caused by java.ejb.NoSuchObjectLocalException(en daarna de primarykey die wel bestaat!!!??).

Weet iemand hoe dit zit??en hoe ik dit moet oplossen??

k gebruik eclipse 2.1 met Lomboz plugin en Jboss 3.0.7 en sqlserver