Toon posts:

email probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik een mailtje stuur dan krijg ik een error:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi. This is the qmail-send program at doofpot.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<postmaster1983@wanadoo.nl>:
194.134.35.155 does not like recipient.
Remote host said: 550 <postmaster1983@wanadoo.nl>: User unknown in local recipient table Giving up on 194.134.35.155.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

wat kan ik hieraan doen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Waar stuur je naartoe? Van welk adres? Draai je zelf een mailserver? *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ik stuur naar postmaster1983@wanadoo.nl
en mijn adres is mardoli@tweakdsl.nl
terwijl ik van diegene wel mail kan ontvangen maar niet sturen, raar maar waar.

• Dennis
  • Laatst online: 18:49
Blijkbaar bestaat dat alias niks, althans, daar lijkt de melding op. Ken je de persoon van dat adres of krijg je er spam vandaan (in dat geval is het ws. een fake adres) ?

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Hij zegt precies wat er mis gaat, namelijk: hij kan de geadresseerde niet vinden...

Heb je al geprobeerd naar andere adressen binnen hetzelfde domein emailtjes te sturen? Gaat het alleen naar dat adres fout?

Verwijderd

Topicstarter
ik ken die persoon niet. Maar ik had een advertentie geplaats om iets te kopen, en diegene had dus gereageerd, maar nu kan ik niet replyen. echt irritant.
kan het misschien aan mij pc(ip adres) liggen, want dan ga ik het zo ff bij iemand anders proberen.

ik heb ook via hotmail geprobeerd, maar ook soortgelijke error terug

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 18:00 ]

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 17:58:
ik ken die persoon niet. Maar ik had een advertentie geplaats om iets te kopen, en diegene had dus gereageerd, maar nu kan ik niet replyen. echt irritant.
kan het misschien aan mij pc(ip adres) liggen, want dan ga ik het zo ff bij iemand anders proberen.

ik heb ook via hotmail geprobeerd, maar ook soortgelijke error terug
Nee, dat kan niet aan jou IP adres liggen, dan zou je een andere error krijgen...
Als je van twee verschillende mailservers soortgelijke errors krijgt, is dus het email adres niet goed... En daar doe je vrij weinig aan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 17:58:
ik ken die persoon niet. Maar ik had een advertentie geplaats om iets te kopen, en diegene had dus gereageerd, maar nu kan ik niet replyen
Weet je zeker dat dat wel de e-mail is van die persoon?
Als je namelijk dit mail-adres uit bijv. de "body" van de mail hebt gehaalt (waar diegene het ingetikt heeft) dan kan het zijn dat de verzender een tikfout heeft gemaakt.

Wat staat er in de header van de mail?
Er bestaat zoiets als een e-mail waarvandaan dit verzonden is, maar er kan ook een reply-to adres in de header van de mail staan wat kan afwijken.

Open de eigenschappen van je mailtje eens (rechtsklikken op mail) en kijk dan in de bron van het bericht op het tabblad details (even aangenomen dat je Outlook Express hebt).

Misschien wor je zo iets wijzer over de verzender van die mail.

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
Je vorige topic ging niet voor niets op slot: email adres

Het adres bestaat gewoon wimpelweg niet. NIETS aan te doen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.