ik ben eerlijk gezegd nieuw op het gebied van linux en wil graag weten hoe ik het voor elkaar krijg om met behulp van JSP (Java Server Pages) een System Wide (die dus overal benaderbaar is) ODBC datasource opzet. Ik gebruik PostgreSQL 7.3 en heb al de nieuwste postgresql odbc client gedownloaded. Maar nu?
Hoe schrijf ik zo'n HTML pagina die bijvoorbeeld de tabel PRODUCTEN weergeeft in een webpagina? Hoe kan een pagina schrijven waar ik deze gegevens kan veranderen?
Is hier een goede linux howto op het internet voor te vinden en zoja hoe vind ik die?
Misschien is het niet van belang om te zeggen dat er odbc bijkomt, want dat is alleen voor gebruik met word en excel.
Als je de opdracht in stappen voor me kunt opsplitsen ben ik ook al tevreden.
Hoe schrijf ik zo'n HTML pagina die bijvoorbeeld de tabel PRODUCTEN weergeeft in een webpagina? Hoe kan een pagina schrijven waar ik deze gegevens kan veranderen?
Is hier een goede linux howto op het internet voor te vinden en zoja hoe vind ik die?
Misschien is het niet van belang om te zeggen dat er odbc bijkomt, want dat is alleen voor gebruik met word en excel.
Als je de opdracht in stappen voor me kunt opsplitsen ben ik ook al tevreden.