Toon posts:

[Access] Password/login dialog box krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een access database gemaakt maar nu vroeg ik mij af hoe ik er voor kan zorgen dat als ik op een actiebutton druk, er een popup/dialog scherm komt waar ik een login/password kan invullen.

Ik wil er dus ook voor zorgen dat ik deze login/password zelf kan createn. Het is de bedoeling dat ik een bepaalde sectie in Access afsluit van een groep mensen zonder dat ik de gebruiks niveaus hoef te veranderen.

Ik heb al google en alles geprobeerd en ik hoopte dat iemand mij hier kon helpen :(

BVD

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Is het een optie om een apart scherm te maken? Zo ja: maak een apart scherm waarin je om het wachtwoord vraagt. En als het juiste wachtwoord ingevuld wordt, open je het volgende venster. Het wachtwoord scherm zet je dan op popup en op modal.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Nou de knop is al verwezen naar een apart scherm waar je gegevens kunt aanpassen, de link en alles ligt er al, alleen op een of andere manier heb ik geen idee hoe ik een password/login scherm kan maken, en ook hoe ik zelf een password/login voor deze database kan verzinnen.

Verwijderd

workgroup administrator :? (tenminste zo heet het in Access97)

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ik zou zelf een tussenscherm maken: je knop wijst naar een scherm met een wachtwoord, heb je dat goed, wijst de OK-knop van het wachtwoordscherm naar het volgende scherm. Niks anders dan anders, maar gewoon een schermpje extra. En je zet in het tekstvak het password karakter op een sterretje en gas erop ;)

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Hmm hele domme vraag misschien, maar ik verwijs dus naar nieuw formulier toe
die maak ik aan met standaard layout:
2 labels (Login/Password)
2 tekstvlakken(Login/password)
1 Actieknop (die als die goed is doorverwijst naar dat nieuwe scherm)
Maar... Hoe zorg ik ervoor dat ik zelf een login + pwd kan maken, en hoe zorg ik ervoor dat hij pas doorklikt vanaf het formlier als deze login + pwd goed zijn ingevuld? Zit nu te kloten met de procedure maar kan er nix vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 16:50 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je zult ergens een db moeten hebben/maken met alle combinaties van usernames en passwords er in. Maar zit er niet zoiets in acces ingebouwd?

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je zou er een tabelletje met gebruikersnamen en wachtwoorden achter kunnen gooien, er een query overheengooien om te kijken of de gebruiker bestaat en vervolgens kijken of het wachtwoord bij die gebruiker klopt. Zo ja: naar het volgende scherm, zo nee: melding en wachtwoordscherm open houden.

Zoiets zit wel standaard in Access, maar dat is voor de volledige database. Als je een deel wil afschermen is dit een (goede) oplossing. Je opent dan trouwens niet het wachtwoordscherm om daarmee het volgende venster te openen. Open het wachtwoord- scherm in de _onopen van het muterenscherm en ga alleen verder als het wachtwoordscherm (bijvoorbeeld) een variabele zet dat iemand juist is ingelogd. Anders kunnen slimme gebruikers (huh :?) gewoon het muterenscherm openen... :X

[ Voor 47% gewijzigd door OZ-Gump op 24-07-2003 16:51 ]

My personal website

Verwijderd

djluc schreef op 24 juli 2003 @ 16:47:
Je zult ergens een db moeten hebben/maken met alle combinaties van usernames en passwords er in. Maar zit er niet zoiets in acces ingebouwd?
misschien kun je mijn bericht hierboven eens lezen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik ga is aan de slag ermee, hartelijk bedankt, lijkt me opzich wel mogelijk :) dank u
Pagina: 1