Toon posts:

Cisco 2611 en ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in de search gezocht maar ik kon niet echt een bevredigend antwoord vinden.

Tevens weet ik ook niet of dit het goeie forum is... anders wordt ie wel verplaatst

Ik heb ADSL aangevraagd voor een klant via Xs4all. De klant heeft een cisco 2611 staan die een 2 mbit verbinding met een andere lokatie heeft.

Er is nog 1 Fastethernet poort vrij.

Kan ik een thompson 510 modem waar ik het gebruikersnaam en wachtwoord inzet gebruiken om de rest van het netwerk op internet te krijgen?

Ik heb alles al ingesteld voor zover mijn kennis reikt en ik kan op mijn router wel naar buiten pingen. Alleen de werkstations kunnen de thompson niet eens pingen. Mis ik iets of is dit gewoon schier onmogelijk op deze manier?

Verwijderd

Imho passen alle cisco gerelateerde vragen in dit forum, wellicht dat alle exchange vraagjes eens ergens anders geplaatst kunnen worden *duck* ;)

Het moet kunnen werken echter doe je nat op je router of heb je een route naar je lan ingesteld op je thompson? Lijkt er een beetje op dat geen van beiden nl het geval is. Je thompson kent je interne netwerk niet, alleen maar je router.. (of je hebt een bridge staan op je router en er zit iets verkeerd, post ff je cisco config)

Je kunt natuurlijk ook gewoon een wic-1adsl in je router zetten en je thompson over boord gooien, werkt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 18:09 ]

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 16:45
in config mode
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 interface ethernet/0
of
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 [ip adres thomson]

op de clients natuurlijk de router als gateway instellen

Verwijderd

Ehm nat-translatie?

interface ethernet0 (interface naar modem)
ip nat outside

Interface ethernet1 (lan zijde)
ip nat inside

ip nat inside source list 1 interface ethernet0 overload
access-list permit any

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 16:45
indien het thomson modem ook router/firewall functionaliteit heeft (ken het niet namelijk) dan hoef je op de cisco geen NAT te doen. Dan hoef je alleen ip te routeren. Mocht het alleen een kaal modem zijn dan is NAT natuurlijk verplicht, maar dan heb je ook een publiek adres op inte e/0. In dat geval ziet de config van NAT er goed uit.

welke adressen gebruik je op de interfaces?