Toon posts:

Ongepaste reactie van een mod

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier een topic aangemaakt bij "Overige Hardware" waarin ik advies vroeg voor een nieuwe behuizing. De gebruikers hier maakte mij duidelijk dat dit eigenlijk meer een persoonlijke mening is.

Het is 3 jaar geleden dat ik voor het laatst een kast heb gekocht. En dat was maar een simpele. Maar tegenwoordig is alles veranderd en heb je kasten in alle soorten en maten. Ik vond de topic dan ook helemaal niet zo raar. Ik had een kast gevonden en de gebruikers zeiden dat het wel een goeie is. En toen kreeg ik eindelijk goeie reacties waar ik echt iets mee kon. Waarna één van jullie mods (LopeZ) besloot de topic te sluiten. :'(

Dat hij het sloot was 1 ding, het ergste was nog zijn minachtende post:
Doe zelf eens wat moeite, we gaan het echt niet aandragen voor je.

Dit vind ik erg ongepast. Ik vroeg alleen om meningen en ik wou niet afgezeken worden. Niet iedereen hier op dit forum heeft verstand van alle computerzaken. Verder ben ik al 3 dagen aan het zoeken naar een pc case en heb ik dus al wel moeite gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gaat om dit topic neem ik aan? > Ik ben opzoek naar behuizing!

Btw, dit is Tweakers.net Frontpage Feedback, heeft als zodanig weinig met GoT te maken. Dit is een geval van: naar de betreffende mod mailen.

Zie overigens ook het volgende:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

[ Voor 16% gewijzigd door Remy op 24-07-2003 16:25 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dit topic staat hier verkeerd. Sterker nog, eigenlijk moet je mailen met de desbetreffende mod als je het niet eens bent met zijn slotje.

(T.Net Frontpage Feedback gaat echt om de FP en niet om GoT ;))

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohh, damn. Ik vind trouwens het slotje niet eens zo erg, maar wel de reactie van de mod. Iets zegt mij dat naar die mod mailen niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:06

LopeZ

Too much is never enough

Mailen kan altijd, je topic zal niet meer open gaan maar ik ben de beroertste niet om terug te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 16:23:
was 1 ding, het ergste was nog zijn minachtende post:
Doe zelf eens wat moeite, we gaan het echt niet aandragen voor je.

Dit vind ik erg ongepast. Ik vroeg alleen om meningen en ik wou niet afgezeken worden. Niet iedereen hier op dit forum heeft verstand van alle computerzaken. Verder ben ik al 3 dagen aan het zoeken naar een pc case en heb ik dus al wel moeite gedaan.
Tsja. Jammer dan. Het is toch echt overduidelijk dat je geen moeite hebt gedaan, zo kwetsend is dat toch niet :?
Niet iedereen op dit forum heeft verstand van alle computerzaken nee, maar hier wordt nou eenmaal een andere instelling van de bezoekers verwacht. Namelijk die van zelf moeite doen, want zoals LopeZ heel terecht al zei: we gaan het echt niet aandragen voor je.
Is dat te moeilijk voor je dan kan je altijd nog op www.beginnersweb.nl terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 16:26:
Iets zegt mij dat naar die mod mailen niet helpt.
Waarom ga je dan hier zitten klagen? De mod in kwestie kan je vast een onafhankelijke derde aanwijzen als het je allemaal niet zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
De mod in kwestie mailen kun je doen. Maar als je in de FAQ had gekeken, dan had je het volgende kunnen lezen:

http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart
Dingen waar je rekening mee dient te houden:

o Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
o Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
o Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
o Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
o Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!

Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.
Criteria voor jouw hadden kunnen zijn, uiterlijk, sterkte van de voeding, wat voor hardware moet erin kunnen, etc. Uit je post bleek wel dat je wát onderzoek had gedaan, maar bijvoorbeeld een linkje naar kasten die je wat leken ontbreekten ook.

Vergelijk het met een topicstart als:
"Ik wil een P4 gaan kopen, die heb ik in de pricewatch gezien voor €139,-. Weten jullie of dit wat is en weten jullie eventueel nog goede alternatieven?".

Op een dergelijke manier weet iemand niet of jij een CPU wilt hebben die geschikt is voor gaming/office gebruik/whatever, laat staan wat je budget is, en of je ook een moederboard hebt dat geschikt zou zijn voor een AMD (als alternatief bijvoorbeeld).

De info die jij geeft is waar wij mee moeten werken als antwoordgever zijnde, en in dit geval was dat eigenlijk niet genoeg om er echt een zinnig antwoord op te kunnen geven. Het verstandigste is waarschijnlijk om de mod te mailen (nickname_van_mod@tweakers.net) met de vraag of het topic open mag, of dat je eventueel een nieuw topic mag openen met wat meer info. Vermeld daarin zaken als budget, wat voor moederboard erin komt te hangen, hoe belangrijk bijvoorbeeld zaken als koeling en ruimte voor je zijn, etc. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade op 24-07-2003 16:35 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ m-m, als je mijn post goed doorleest, zie je dat ik al 3 dagen op zoek ben. Ik vroeg verder alleen om een mening en niet of mensen voor mij moeite wouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 16:35:
@ m-m, als je mijn post goed doorleest, zie je dat ik al 3 dagen op zoek ben. Ik vroeg verder alleen om een mening en niet of mensen voor mij moeite wouden doen.
Ik zie dat in je startpost van je topic niet staan:
Wie weet er een niet te dure leuke pc behuizing voor mij?
Ik zat te denken aan de Chieftec MX-BL-DU 360 Watt (blauwe kast) €109,- bij MyCom.

Ik vind de kasten van 3R Systems, Antect, Coolermaster en Chieftec wel kewl. Als jullie een goedkopere mooiere kast weten dan is dat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb je post gelezen hoor... Maar je vragen zijn echt wel te beantwoorden met een beetje zoek en leeswerk. Je zoekt een beetje een leuke en goedkope case. Kijk eens rond in de pricewatch bij de goedkopere kasten, zoek daarvan pics (met Google bijv.) en kijk welke je mooi vind. In je topic vraag je namelijk dat men met kasten moet aankomen en dat jij dan wel zegt of je het leuk vindt of niet, en da's een beetje een passieve houding.

[ Voor 3% gewijzigd door m-m op 24-07-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renegade schreef op 24 July 2003 @ 16:34:
De mod in kwestie mailen kun je doen. Maar als je in de FAQ had gekeken, dan had je het volgende kunnen lezen:

http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart

[...]

Criteria voor jouw hadden kunnen zijn, uiterlijk, sterkte van de voeding, wat voor hardware moet erin kunnen, etc. Uit je post bleek wel dat je wát onderzoek had gedaan, maar bijvoorbeeld een linkje naar kasten die je wat leken ontbreekten ook.

Vergelijk het met een topicstart als:
"Ik wil een P4 gaan kopen, die heb ik in de pricewatch gezien voor €139,-. Weten jullie of dit wat is en weten jullie eventueel nog goede alternatieven?".

Op een dergelijke manier weet iemand niet of jij een CPU wilt hebben die geschikt is voor gaming/office gebruik/whatever, laat staan wat je budget is, en of je ook een moederboard hebt dat geschikt zou zijn voor een AMD (als alternatief bijvoorbeeld).

De info die jij geeft is waar wij mee moeten werken als antwoordgever zijnde, en in dit geval was dat eigenlijk niet genoeg om er echt een zinnig antwoord op te kunnen geven. Het verstandigste is waarschijnlijk om de mod te mailen (nickname_van_mod@tweakers.net) met de vraag of het topic open mag, of dat je eventueel een nieuw topic mag openen met wat meer info. Vermeld daarin zaken als budget, wat voor moederboard erin komt te hangen, hoe belangrijk bijvoorbeeld zaken als koeling en ruimte voor je zijn, etc. :)
Dankje, hier heb ik ten minste wat aan, ipv dat zinloos afzeiken van sommige andere gebruikers. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 16:35:
Waarom zet je dat dan niet in de openingspost? Je verwacht toch hopelijk niet dat wij helderziend zijn en er vanuit gaan dat wij precies weten wat jij allemaal gedaan hebt? In de FAQ Forumgedrag - Topicstart staan een aantal punten waar je rekening mee dient te houden, zoals de eisen van een topicstart ;).

Maar aangezien LA niet de bedoeling is om alsnog over het slotje te praten en het wel duidelijk is waarom hij dicht is, doe ik deze ook dicht. LopeZ zal gewoon normaal antwoorden op jouw mailtje, als hij dit niet doet, dien je te mailen naar zijn HGA (in dit geval Kaj.) maar ik denk niet dat het zover zal komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 16:38:
Dankje, hier heb ik ten minste wat aan, ipv dat zinloos afzeiken van sommige andere gebruikers. _/-\o_
Zonder nu de boze mod te willen uithangen maar je dient voordat je een topic opent in een forum op GoT altijd eerst even de geldende polcy en FAQ doorlezen. Dan weet je precies wat wel en niet wordt toegestaan in het betreffende forum en welke vragen er over het algemeen zijn. Die link die je dus net kreeg had je dus eigenlijk zelf moeten lezen, ook een vorm van eigen initiatief... :)

Maar goed, voor dit topic geldt: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Alhoewel ik van mening ben dat alles wel zo ongeveer gezegt is :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.