djluc schreef op 24 juli 2003 @ 22:53:
Omdat je door middel van javascript heel eenvoudig een node, een stukje XML kunt toevoegen aan de huidige pagina.
Als je mijn verhaaltje goed leest: je kunt het zien als, het is bedoel om de werking van dat xml-techniekje duidelijk te maken omdat de ts het niet geheel begrijpt.
Hartstikke mooi, maar naar mijn idee ging het daar nu niet over. Ik vind het verder niet zo'n probleem dat je 't uitlegt (leuk juist, wat verdieping), maar vertel er dan wel even bij dat het geen antwoord op de vraag is.
Helemaal mee eens, ik zal ook zeker niet zeggen dat het beter is dan server push technieken. Het is een andere manier, waarbij je de voor- en nadelen moet vergelijken om de keuze voor de juiste techniek te maken. Als de serverload een probleem is zou dit misschien wel eens een hele bruikbare techniek kunnen zijn. Het gaat er maar net om wat je doelgroep is.
In de topicstart staat letterlijk dat serverload een probleem is ("het is totaal niet efficient en voor de server-load ook niet echt gunstig om elke seconde bijvoorbeeld de hele pagina te refreshen"). De topicstarter geeft al aan dat 'ie met "tail -f" gegevens naar de client wil pushen maar dat lukt 'm niet. Hij vraagt alleen hoe 'ie kan voorkomen dat de browser wacht tot de pagina uitgeladen is.
Dan kun je dus wel gaan uitleggen hoe een client-based polling systeem werkt, met XML en JavaScript, maar dat is het antwoord op een vraag die niet gesteld was!
Wat wil je nu eigenlijk bewijzen met die linkjes, nu we toch zo bezig zijn?
Er werd gezegd dat het niet werkte, dus ik dacht, ik laat even zien dat het wel werkt (wilde het ook zelf weer even zeker weten, voor het geval ik onzin stond te verkopen).
Het laat inderdaad zien dat je gegevens kunt flushen, daar is die functie ook voor. Wat ga je trouwens doen als je een copyright melding o.i.d. onderaan de pagina wilt hebben? Een div die je positioneert, een iframe?
In principe kun je JavaScript code genereren die tekst dynamisch aan de pagina toevoegt, of gewoon éérst je pagina opbouwen (met CSS is dat geen probleem) en daarna de berichten toevoegen. Let wel op, dat ook dit niet de vraag was.
Ik vind het, kortom, prima dat je allerlei mooie suggesties doet, maar probeer je reacties wel op het probleem van de topic starter toe te spitsen. Nu suggereer je dat de topicstarter allemaal relatief ingewikkelde technieken moet toepassen terwijl de oplossing voor zijn probleem veel simpeler is.
[
Voor 7% gewijzigd door
Soultaker op 24-07-2003 23:27
]